Gå til innhold

får ikke justert vindusheisen etter jeg byttet den ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er det noen her inne som kan fortelle meg hvordan jeg kan juster den heisen har tatt den av 3-4 ganger og satt på men vil ikke gå rett opp igjen den bar hopper ut av sporet .

noen som vet hva jeg kan gjøre får å få den til å funke ordentlig? :)

gjelder en e36 sedan førerdøra :)

Skrevet

Når den går ned går den som den skal men med engang jeg begynner å ta den opp er det som den er jævla tung foran så den bare løfter seg bak men faller foran :) noen som skjønner dette ? :)

Takk for tilbake svar ;)

Skrevet

Det at den løfter seg bak men faller foran er jo mest sannsynlig pågrunn av at du ikkje har satt den på plass skikkelig i "skinnene". Den skal såklart ikke gjøre det!

Har du prøvd å presse heisen eller festene litt oppover når du heiser den opp? Kan være den ikke står akkuratt som den skal! Er også greit å sjekke at det ikke er noe som helst som er i veien når den går opp og ned.

Skrevet

På min coupe er det 2 plugger, jeg tar av den ene pluggen for å nullstille posisjonen til motoren, det er den minste pluggen jeg tar av.

Skrevet
Det at den løfter seg bak men faller foran er jo mest sannsynlig pågrunn av at du ikkje har satt den på plass skikkelig i "skinnene". Den skal såklart ikke gjøre det!

Har du prøvd å presse heisen eller festene litt oppover når du heiser den opp? Kan være den ikke står akkuratt som den skal! Er også greit å sjekke at det ikke er noe som helst som er i veien når den går opp og ned.

den sitter ordentlig fast og klipsa er på plass , men når jeg sveiver ned så går den som den skal , med engang jeg begynner å heise opp så er det som om den ikke vil opp foran men bak så løfter den seg og hopper ut bak , men om en holder/dytter ruta bakover mens jeg heiser opp så går den helt opp . men med engang han slepper så begynner den å tulle igjen ....

Skrevet
På min coupe er det 2 plugger, jeg tar av den ene pluggen for å nullstille posisjonen til motoren, det er den minste pluggen jeg tar av.

javel , du tror at det er det som kan være feilen ? kan prøve det og :)

Skrevet

Høres ut som enten at du ikke har fått trøkt skinna inn på de hvite knottene, eller at spore er tett/tør, kan prøve og smøre opp litt;)

kan være skjevheter på saksa eller at den ikke sitter godt fast ;)

Skrevet

Jeg vet ikke , har nå byttet den fordi den gamle saksa var skeiv så byttet jeg til denne men får ikke den til å gå som den skal i sine spor .

Jeg har låst den i hvite knootenne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...