frodeeje Skrevet Oktober 23, 2012 Skrevet Oktober 23, 2012 Hei. Jeg har en e36 cab 325 -93 har tatt ut teppe og interiør ,gulvet på venstre side er veldig rustent . Hva er best løsning ? Håper på mange svar mvh frode
RS-Heggem Skrevet Oktober 23, 2012 Skrevet Oktober 23, 2012 Kondemnere den? Selge den? Sette fyr på den? Liksom ikke godt å vite hva du mener bare med rustent da? Legg inn bilder av det du.
ababil786 Skrevet Oktober 23, 2012 Skrevet Oktober 23, 2012 Vel du har ikke noe løsning... det vil bare komme tilbake! har en bmw mek venn, driver for seg selv...han velger å skjære bort alt som er rustet og sveise på nytt del... men du kan jo da tenke deg selv, at det blir dyrt.... rust er som kreft... blir aldri kvitt.. den kommer igjen og igjen! dette var jo en utrolig gammel modell å! er vel ikke verdt å bruke særlig mye penger på den nå! kos deg med den så lenge den lever
RS-Heggem Skrevet Oktober 23, 2012 Skrevet Oktober 23, 2012 Vel du har ikke noe løsning... det vil bare komme tilbake! har en bmw mek venn, driver for seg selv...han velger å skjære bort alt som er rustet og sveise på nytt del... men du kan jo da tenke deg selv, at det blir dyrt.... rust er som kreft... blir aldri kvitt.. den kommer igjen og igjen! dette var jo en utrolig gammel modell å! er vel ikke verdt å bruke særlig mye penger på den nå! kos deg med den så lenge den lever
Sturmtiger Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Enten lær deg å sveise, eller få fatt i en fyr som kan sveise. Det er ikke mangen muligheter når det gjelder rust alltså. :< Nettop kjøpt meg et sveiseapparat selv, skal begynne å sveise av rust som har spist seg igjennom bakerste svingarmen. Ikke nice:
goggentess Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Det er vel to muligheter her, vis du har planer om og ha bilen lenge og få den sikkelig må du kappe ut der det er rust og sveise! funker dårlig og pusse får aldri bort all rusten av det. den andre løsningen vis du bare skal ha det tett og greit går det ann og starte med og bruke Hammerite lakk som stopper opp rust og beskytter mot mer rust ( den fungerer veldig bra) også tar du sparkel eller lignene for og tette hullet, vis det er et stort hull ville jeg nok kanskje brukt en tynn plate og lagt over med litt sveis! bruk Hammerite både før og etter uannsett så blir det iallfall beskyttet mot mer rust. http://www.hammerite.no/tips_metallunderlag.html her er hjemme siden dems så kan du lese litt, kjøpte forresten en boks selv på mekonomen til en grei penge var bare noen hundre kroner!
frodeeje Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2012 Hei.Jeg sveiser selv ,tenker å bytte ut venstre side av gulvet . Hvor får jeg tak i nytt? (brukt) kan jeg bruke gulv fra en cupe eller må det være fra samme model ?
ababil786 Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Du kan vel bruke fra hvor du vil så lenge den er mer å mindre like sterk og du greier å gi den mer å mindre samme form )
goggentess Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Hei.Jeg sveiser selv ,tenker å bytte ut venstre side av gulvet . Hvor får jeg tak i nytt? (brukt) kan jeg bruke gulv fra en cupe eller må det være fra samme model ? Trenger du og ha orginal bunn?, kan du ikke bare bruke en vanelig plate med sammetykkelsen og bare tilpasse den nogelunde?
frodeeje Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2012 Hei er ikke gulv i cab forsterket i forhold til en coupe ? . Har leita hos koed og bmw uten å finne repp gulv plate.
RS-Heggem Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Forsterkning sitter i sidene/kanalene. Ikke i gulv. Du ser det veldig godt i E30.
Kimmey Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Jeg har sveist så og si hele gulvet mitt i min E36 coupe. Jeg brukte 0,8/0,9mm stålplate som dørkplate. Jeg sveiste igjen alle dreneringshull også, da det ble rust rundt dem. Går greit med litt tilpassing Sveis helst butt i butt, men skal du overlappe bruker du sveisegrunning mellom platestykkene
Sturmtiger Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Er bare å spørre den lokale stål selger om 1x1 meter 1-2mm stålplate, så får du det. Det eneste kriteriaen fra biltilsynet, er bare at den er sveiset fast nokk til at du kan hoppe på den så skal den ikke gi etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå