bad luck Skrevet Oktober 23, 2012 Share Skrevet Oktober 23, 2012 hei. har nettopp hentet meg en e34 530ia 92mod m60b30 når jeg setter den i drive da slurer den mye før den tar tak. kom også opp en varsling, getribeprogram. noen som vet antatt årsak? kan det være filter eller olje sort/mengde som er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Det du beskriver er at girkassen går i nødmodus. Du får da den nevnte feilmeldingen og kassen låses i tredje. Det er særdeles mange årsaker som kan forårsake dette, alt fra LMM til manglende olje på girkassen. En diagnose vil være en god start for å finne årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnyboy Skrevet Oktober 26, 2012 Share Skrevet Oktober 26, 2012 eg hadde samme problemet for et par månder siden med min, byttet da olje og filter på kassen uten at det hjalp (men trengtes) viste seg at innsugsbelgen var hoppet litt av på undersiden så den trakk falskluft, festet den igjen og alt var som det skulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trasse Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Hadde samme problem på samme motor og kasse men på en 7 seire. der ventet jeg for lenge med å gjøre noe og da var hele kassa søppel tilslutt. så ble ny på meg. men anbefaler å ta en olje skift + filter og sjekke alle kabler og koblinger inn på kassa. så er det større sanynelighet for at du redder kassa. Kan også være en mulighet å flushe kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad luck Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 takker for svar. skal skifte olje og filter til uka nå og prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå