øysteinolsen Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Jeg vurderer en x5 til rundt 200000 med samme km tall.Hører rykter om at automatkassene på disse er like dårlige som Audi sine automatkasser fra samme årgang (2002) .Er dette tilfelle?Evt dyre fallgruver på denne? hjulstillinger og bremser og slikt er ikke noe problem men død automatkasse bruker å utløse summer man må refinansiere huset for å dekke
Gjest Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 I hovedsak gjelder dette dieselutgavene - betydelig mye mer giring der - og mange havarerte rundt 130-150.000 km. Problemet er at dette oppsettet stammer fra E39, og X5 er jo en mye tyngre bil - dermed ble slitasjen mye større der. Bensinutgavene skal det ikke være så mye problemer med, selv om jeg hadde litt trøbbel med min. Pleide å slå litt mellom girene, men gjorde aldri noe med det før den ble solgt igjen. Sørg for å test bilen grunding.. kjøre sakte og bruk kickdown... Kjør fort, brems ned mye og kickdown igjen. Da vil du kjenne om girkassen har noen umiddelbare svakheter. Syns at X5 er en kjempebil, men drikker kanskje litt mye bensin. Hadde nok gått for en diesel dersom jeg skulle kjøpt igjen.
øysteinolsen Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2012 takker,har en diesel med 200' på tellern på hånda så da tror jeg at jeg må prøve den:-)Alternativet er å kjøpe en nyere med lavere km.stand evt en x3 men den virker litt kjedelig .
Gjest Skrevet Oktober 25, 2012 Skrevet Oktober 25, 2012 Test den nøye slik du får et godt inntrykk av hvordan girkassen fungerer. Hadde heller kjøpt X5 dersom X3 var andre alternativet.
Sturmtiger Skrevet Oktober 25, 2012 Skrevet Oktober 25, 2012 Skal du med X5 i Norge da? Ser jo bare tullinger som kjører med awd SUV'er hele året i byen å omegn.
Lagrange Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 X5 er en kostbar bil, og da tenker jeg ikke på innkjøp. Når de runder 150k starter kostnadene å komme. Snakker her fra erfaring. Da går alle små faenskaper, som koster en liten formue på disse bilene. Sammenligner du med en mindre BMW uten x-drive, kan du nok fort gange med 2-3 på kostnadene ved vedlikehold. Du bør i alle tilfeller vurdere å se på en med den nye girkassen og understellet - kom vel i 06 eller noe slikt. Er da samme som nye x5'ene, med unntak av det ytre da.
øysteinolsen Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2012 jeg er en tulling så da passer det jo bra:-)Kjøpte den 3,0d 2002 mod.
øysteinolsen Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2012 takker,jeg holder til i Finnmark så litt kjekt med høyere bil med firehjulstrekk er det jo:-)
Lagrange Skrevet Oktober 27, 2012 Skrevet Oktober 27, 2012 Gratulerer! Håper du kommer unna de dyreste reparasjonene. Er en knall bil å kjøre det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå