Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, godtfolk.

Fersk BMW-eier her med en E36 320 '92 mod. som skal bygges til driftebil.

Litt usikker på om det blir denne bilen siden det var noe mer rust på den enn jeg likte.

Så lurer på hva som er forskjellen på motorutgavene:

Er de like i forstilling og bakstilling?

Passer diff.hus om hverandre?

Hvor mange % bremser de forskjellige diff.bremsene? Ser det er noen diff.bremser til 325 å få tak i.

Vet modellen har en svakhet i opphenge til bakstillingen. Søkt litt rundt her og funnet litt, men kunne tenkt meg noen bilder av det som må byttes samt delenr.

Håper på gode og enkle svar fra dere, regner med at det er mye kunskap blant brukerene på forumet.

MVH Martin.

Skrevet

starte med motor da du har en 320 som er m50b20 motor med 150 hest helt ok motor å sette turbo på men m50b25en er bedre den yter 193 hk originalt og liker seg med turbo å datasprut.

vis du sliter med travers feste så kan du like godt sveise inn m3 forsterkninger det gjør de fleste her inne. pris 715kr(koed.no) for alle fire

diff :kjøper du m3 diff får du 25% sperre

jutckhakj5pydixzusdv.jpg

xtzx7i63kmx6j0hrs3q6.jpg

lccnpm4n504ukgduwwah.jpg

Skrevet

Jeg har kjørt Opel i 15 år så vet hva rust er og hva som er fornuftig og reparere. ;)

Motor er heller ikke tema da jeg har både det og girkasse liggnede.

De bildene var akkuratt det jeg var ute etter.

Dette er ikke første driftebilen jeg bygger, men første gang jeg prøver meg på noe annet en Opel.

Skrevet
Jeg har kjørt Opel i 15 år så vet hva rust er og hva som er fornuftig og reparere. ;)

Dette er ikke første driftebilen jeg bygger, men første gang jeg prøver meg på noe annet en Opel.

hva skal du ha nedi ?:)

hva slags opler har du bygget på før vis manta sleng ut et bilde :)

Skrevet

hva skal du ha nedi ?:)

hva slags opler har du bygget på før vis manta sleng ut et bilde :)

Skal nedi en frisert C30SE (3.0i 24v) fra OmegaA, med tilpasset girkasse fra BMW 530d.

Hadde dette i en Monza som jeg kjørte i powerdrift i 4 år før jeg taket for andre gang på gatebil våler i vår. :x

Som jeg skrev i første innlegg vurderer jeg om det er litt for mye rust på karroseriet jeg fikk tak i til at det er vert og begynne på.

Ser det er en del rimelige 316 og 318 og få tak i. Er jo som sagt kun karoseri uten motor/ gir som blir benyttet. Regner med at diff. og akslinger er svakere på 316/318, så spørsmålet er om alt passer om hverandre.

Skrevet

Alt passer ikke om hverandre. Du har tre varianter;

168, opp til 320 (ikke 100% sikker, så blir sikkert slaktet her snart)

188, opp til m3 3.0

210, kun m3 3.2

Sier seg kanskje selv hvilke som tåler mest:)

Kan sies at 210 har egen infestning bakstillingen/vugga, så denne passer kun i bakstilling fra 3.2!

Dette gjelder coupé, sedan og touring. Compact har en helt annen bakstilling.

Nå vet jeg ikke hvor mye du vil bruke men er flere som selger understell fra m3 her inne. Alle fester i karosseriet er bolt on da karrosseriene er identiske etter forsterkningsplatene er sveises inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...