Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er ny eier av en 99 E39 520i

Det virket først som at motoren manglet en del hester, ujevnt moment.

Så dro jeg på til sperra på 1. Gir. Og så fort jeg parkerte spøy varmeaparatet oljerøyk og det seiv røyk ut fra under panser.

Kan dette cære noe så enkelt som toppdekselpakningen som er gåen, og effekten av motoren er noe urelatert?

Eller er det toppakningen og mangler kompress?

Skrevet

Nei.. nekter å tro at det har noko med saken å gjøre. Kansje problemet er at toppdekselpakningen er røket og at det dermed dryp litt olje på eksosmanifold. Har du opnet opp panseret og sett ned i etter lekkasje?

Skrevet

Yes, gjorde det nettopp faktisk, ja, det ligger litt oljerester på varmeskjold over eksosmanifoil. Det var som at tankene mine ble lest =P

skal få skiftet toppdekselpakning i samme slengen som jeg skifter olje.. ;-)

Hvilken olje anbefales på skuta? Den har gått 217000 km og siste oljeskift var for rundt 9000 siden, så på tide ;-)

Har noe 10W-40 liggenes fra Biltema, hvordan liker bmw det?

Skrevet

Er ikke helt med på oljeanbefalingene til folk her inne i tråden. Biltema olje fungerer greit sålenge den du kjøper har de spesifikasjonene og viskositeten bmw anbefaler, men er ikke en olje man bruker om man er glad i bilen sin. Om det er kun A-B bil, så kan du lett gå på med biltema 5W-40 eller 5W-50 fullsyntetisk.

10W-40 er en altfor tykk olje for denne motoren om vinteren og sommeren også egentlig. Motoren din skal ikke ha mer enn 0W eller 5W.

Det er vel mekonomen på kristiansand og de har et fint tilbud på castrol magnatec 5W-40 til 399 for 4L 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...