staM Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Hei! Holder på å skal justere kammene og registeret på min m50b25. Finner ikke så mye info om dette på nettet, så vil være fint med litt info! Men om jeg snurrer motoren rundt helt til jeg får inn en låsepinne/dor i dette hullet under starteren. Er da motoren låst slik at syl 1 er i øvre dødpunkt? Om jeg får last motoren der, så kan jeg montere kammene slik at de peker vinkelrett opp fra toppen (de små hullene i enden av kamakslene)? Og da er det bare å ha på kjede, og se til at motoren går fint rundt?
Are. Skrevet Oktober 26, 2012 Skrevet Oktober 26, 2012 Kort sakt, ja. Burde egentlig ha låsverktøyet i bakkant av kammene, men det funker å bruke en rettholt på de. http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Camshaft-Timing/E36-Camshaft-Timing.htm Dette er motor med vanos, men er samme prinsipp.
staM Skrevet Oktober 26, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2012 Jepp, fikk det til uten at det ble noe ulyd. Rettet med en slags vater i bakkant, satser på at det blir bra nok.
hao Skrevet Oktober 27, 2012 Skrevet Oktober 27, 2012 Se videoene Brukte de selv med godt resultat viewtopic.php?f=1&t=186725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå