Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer på om noen veit hvor vanskelig det er sveise å få det bra nok til å gå igjenom en eu kontroll?

Vurderer å kjøpe sveise aperat og sveise men tenkte kanskje noen har prøvd før meg, kom gjerne med tips å råd .

Har en e34 ,525 ix som jeg ikke egentlig vil selge men begrunna rusta og at jeg er student så er midlene nå ikke kjempe store å den trenger litt kjærlighet . hehe

Evt noen som sveiser for en hyggelig pris i buskerud ?

Skrevet

Kapp ut firkanta hull, kapp til en plate på eksakt samme mål som du kappet ut, her er det vikti å holde ståle kalt og at plata passer nøyakti, ellers øker rissikoen for at det trekker seg. Du bare punkter det ijen, punkt etter punkt... sliper, fyre på noe tektyl ;)

Skrevet

Ta gjerne å øv deg noen timer på sveisingen før du begynner på bilen.. Tynnest mulig tråd (som igjen gjør at du kan bruke mindre varme), og bakgass er viktig for å holde lavest mulig temperatur i platene. Du må bruke tråd uten flux. Bakgassen (argon) hjelper deg også til å få finere sveis. Hold gjerne sveisemunnstykket over hvert punkt etter sveising i 3-4sek så gassen hjelper deg å kjøle punktet. En god framgangsmåte er å hefte opp platen først. Med kun 1 punkt i hvert hjørne.

Spør gjerne om du trenger mer hjelp.

Lykke til!

Skrevet

Og viktigst av alt, husk skikkelig etterbehandling !

2k grunning, hulromsvoks, tectyl.

Like viktig innvendig som utvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...