BMW 316i Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Jeg har en bmw e36 316i compact 94 modell. Da jeg fikk den så var jeg rask med å sette inn basskasse da jeg hadde en klar. Så nå har jeg anlegg som fungerer greit med mye bass, men det blir jo til at 2 stykk 12" overdøver for det meste originalhøytalerene så jeg tenkte at det kunne vært greit å oppgradere de, men da lurer jeg på hvor mye bedre kan det bli uten å kjøpe større høytalere. Foreløbig så er det 5.25" orginal høytaler ifra 1994 som sitter forran. hvor mye bedre (eller dårligere) blir det hvis jeg kjøper disse http://strommen-bilradio.no/product_inf ... ts_id=1930 selv om de faktisk er litt over budsjettet har ikke så mye penger å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Da får du spare. Du må ha forsterker til fronthøgtalerene og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316i Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2012 Jeg kan bruke forsterkeren som er på basskassa. Den har to ledige utganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Jeg kan bruke forsterkeren som er på basskassa. Den har to ledige utganger. Så det du sier er at du har en 4 kanals forsterker, og bruker 2 av kanalene på 2stk 12"? Hvis det er tilfelle, så kan jeg garantere deg at subene dine får ALT for lite effekt nå, og du risikerer å ødelegge dem. En annen ting som kan forekomme er utfasing hvis begge subene står i samme kasse og har hver sin forsterkerkanal. Kjøp deg en mere egnet forsterker til subene, og bruk 4 kanaleren til nye fronthøyttalere. Du må nok opp i tusenlappen for å få noe som erbedre enn de orginale, og du skal selvsagt kjøpe komponentsett når du først skal bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Jeg kan bruke forsterkeren som er på basskassa. Den har to ledige utganger. Så det du sier er at du har en 4 kanals forsterker, og bruker 2 av kanalene på 2stk 12"? Hvis det er tilfelle, så kan jeg garantere deg at subene dine får ALT for lite effekt nå, og du risikerer å ødelegge dem. En annen ting som kan forekomme er utfasing hvis begge subene står i samme kasse og har hver sin forsterkerkanal. Kjøp deg en mere egnet forsterker til subene, og bruk 4 kanaleren til nye fronthøyttalere. Du må nok opp i tusenlappen for å få noe som er bedre enn de orginale, og du skal selvsagt kjøpe komponentsett når du først skal bytte Jeg trenger ikke fylle på noe mer, nå vet du hva som må til Altså en "+1" fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316i Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg kan bruke forsterkeren som er på basskassa. Den har to ledige utganger. Så det du sier er at du har en 4 kanals forsterker, og bruker 2 av kanalene på 2stk 12"? Hvis det er tilfelle, så kan jeg garantere deg at subene dine får ALT for lite effekt nå, og du risikerer å ødelegge dem. En annen ting som kan forekomme er utfasing hvis begge subene står i samme kasse og har hver sin forsterkerkanal. Kjøp deg en mere egnet forsterker til subene, og bruk 4 kanaleren til nye fronthøyttalere. Du må nok opp i tusenlappen for å få noe som erbedre enn de orginale, og du skal selvsagt kjøpe komponentsett når du først skal bytte Finnes det ingen 4-kanals forsterkere som klarer å drive 2 stykk 12"? Det høres bra nok ut og jeg merker ikke mye skurring. mener du at jeg heller burde koble begge subene til samme kanal da? hvis jeg må nærmere tusenlappen for å få noe bedre så dropper jeg det. Må få meg jobb først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Subene bør kjøres på samme kanal ja, men det vil igjen fungere veldig dårlig med en 4 kanaler, for da må du mest sannsynlig koble subene i serie og du vil da få mindre effekt til subene. En monoforsterker er da MYE bedre å bruke. Kan jeg spørre hvilke suber og hvilken forsterker du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå