Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bmw e36 316i compact 94 modell. Da jeg fikk den så var jeg rask med å sette inn basskasse da jeg hadde en klar. Så nå har jeg anlegg som fungerer greit med mye bass, men det blir jo til at 2 stykk 12" overdøver for det meste originalhøytalerene så jeg tenkte at det kunne vært greit å oppgradere de, men da lurer jeg på hvor mye bedre kan det bli uten å kjøpe større høytalere. Foreløbig så er det 5.25" orginal høytaler ifra 1994 som sitter forran. hvor mye bedre (eller dårligere) blir det hvis jeg kjøper disse http://strommen-bilradio.no/product_inf ... ts_id=1930 selv om de faktisk er litt over budsjettet :( har ikke så mye penger å bruke.

Skrevet
Jeg kan bruke forsterkeren som er på basskassa. Den har to ledige utganger.

Så det du sier er at du har en 4 kanals forsterker, og bruker 2 av kanalene på 2stk 12"? Hvis det er tilfelle, så kan jeg garantere deg at subene dine får ALT for lite effekt nå, og du risikerer å ødelegge dem. En annen ting som kan forekomme er utfasing hvis begge subene står i samme kasse og har hver sin forsterkerkanal. Kjøp deg en mere egnet forsterker til subene, og bruk 4 kanaleren til nye fronthøyttalere. Du må nok opp i tusenlappen for å få noe som erbedre enn de orginale, og du skal selvsagt kjøpe komponentsett når du først skal bytte ;)

Skrevet

Så det du sier er at du har en 4 kanals forsterker, og bruker 2 av kanalene på 2stk 12"? Hvis det er tilfelle, så kan jeg garantere deg at subene dine får ALT for lite effekt nå, og du risikerer å ødelegge dem. En annen ting som kan forekomme er utfasing hvis begge subene står i samme kasse og har hver sin forsterkerkanal. Kjøp deg en mere egnet forsterker til subene, og bruk 4 kanaleren til nye fronthøyttalere. Du må nok opp i tusenlappen for å få noe som er bedre enn de orginale, og du skal selvsagt kjøpe komponentsett når du først skal bytte ;)

Jeg trenger ikke fylle på noe mer, nå vet du hva som må til :) Altså en "+1" fra meg.

Skrevet

Så det du sier er at du har en 4 kanals forsterker, og bruker 2 av kanalene på 2stk 12"? Hvis det er tilfelle, så kan jeg garantere deg at subene dine får ALT for lite effekt nå, og du risikerer å ødelegge dem. En annen ting som kan forekomme er utfasing hvis begge subene står i samme kasse og har hver sin forsterkerkanal. Kjøp deg en mere egnet forsterker til subene, og bruk 4 kanaleren til nye fronthøyttalere. Du må nok opp i tusenlappen for å få noe som erbedre enn de orginale, og du skal selvsagt kjøpe komponentsett når du først skal bytte ;)

Finnes det ingen 4-kanals forsterkere som klarer å drive 2 stykk 12"? Det høres bra nok ut og jeg merker ikke mye skurring.

mener du at jeg heller burde koble begge subene til samme kanal da? :-k hvis jeg må nærmere tusenlappen for å få noe bedre så dropper jeg det. Må få meg jobb først :P

Skrevet

Subene bør kjøres på samme kanal ja, men det vil igjen fungere veldig dårlig med en 4 kanaler, for da må du mest sannsynlig koble subene i serie og du vil da få mindre effekt til subene. En monoforsterker er da MYE bedre å bruke. Kan jeg spørre hvilke suber og hvilken forsterker du har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...