Gå til innhold

fortsatt kald og varm slange etter skifte av termostat :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiftet termostat på min e34 M50 her om dagen.. alså etter skifte av termostat og luftet på best mulig måte, men så er det slik at det er veeldi bra temp inni kupe'n og varmeapperatet blåser godt :) men nedi motorrom så er slange inn til termohus glovarm og ut av termohus iskaldt etter en god tur, men oppdaga at viskosekoblinga er defekt når jeg kunne stoppe vifta me fingen :P kan viskosen være årsaken ? eller rett å slett fortsatt litt luft i systemet?

Håper på svar :)

Skrevet

Viskosevifte er mest sannsynelig i orden da den skal kunne stoppen relativt lett når den ikke er så altfor varm og det vil den heller ikke være om du ikke får noe varme til radiatoren. Noe du ikke får da termostaten tydeligvis ikke har åpnet. Jeg vil tro at du enten ikke har fått kjørt nok til at termostaten har åpnet eller at den nye termostaten er defekt. Prøv og kjør en god tur til og hold et øye med tempraturen.

Kan selvfølgelig være noe luft igjen på systemet, men om nivået er greit i ekspansjonstanken etter en god tur tviler jeg litt på det.

Skrevet

hmm, men har ikke skilter på bilen så kan ikke kjøre så veeldi langt:P men etter den turen jeg har hatt alså et 10-15 min kjøring på lave å høye turtall å lav hastighet å stor hastighet så når jeg parkerte så kom det røyk/damp ut grillen å slange ut fra termostat var iskald å inn var glovarm å jeg stoppa somsakt vifta me fingen etter en turen:P så ble litt bekymret på den røyken/dampen

Skrevet

men sto defekt termostat i når jeg kjøpte bil, skiftet termostat å helt lik å den viste sei å være feil så gikk jeg på GS å handla en ny og det var den rette. men har holdt på nå så mye med disse termostatene nå at jeg blir gal:P så bestilte ny viskosekobling på koed idag så får montere ny kobling å prøve å lufte noen ganger til og låne prøveskilt å ta en god tur, men på e39en så åpner termostaten relativt raskt (m52 motor)

Skrevet

Sett varmeapparatet på kaldt, kjør en liten tur så motor blir varm også lar du den gå en stund på tomgang så skal du se det blir varme i alle slanger der etterhvert.

Normalt sett på kjølige dager, så vil du ikke oppleve så mye varme på utsiden av motoren, men gjør som jeg sier, så skal du kunne kjenne at øverste slange på radiator er gooood og varm, og den nederste slangen blir nok godt lunken også. Jeg tror nok det er helt i orden sånn i første omgang.

Skrevet

okey :) takk for tips, jeg skal prøve det nå til uken;) men viss toppakning er defekt så skal det somregel være olje i vann å vann i olje, men når det er olje i vann, er det en god seig masse og sånn du ser her er det motor olje i tanken ? eller bare missfarging av vannet? skifta kjølevæske i hele systemet, tappet å fylt på nytt.. men renset ikke systemet:P så kan vell bare være litt sot / graps som ligger igjen:P?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...