Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å montere olje temp i e30 316 1990 mod(for morroskyld) men finner ikke ut hvor føleren skal monteres da alle sier forskjellig. Det folk tydeligvis gjør er å montere dette i bunnpanna eller mellom oljefilteret og blokka. Hva er mest riktig?

Og hva må jeg ha for å få gjort dette i e30en?

Måleren er fra Autogauge.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvor skal den monteres..? o.O

Kjøpte oljefilterhus lokk fra GS som er GS performance, da tappepluggen jeg kjøpte fra bilxtra knakk når jeg skrudde den inn.. Var plugg med "hull" som føleren skulle inn i.

Men problemet mitt nå er at måleren er driit treig på å få opp temperaturen.. Kjørte fra Lillestrøm, til Sinsen/Oslo også tilbake igjen uten at den hadde nådd 80 grader.. ganske skuffa..

Så det jeg er frustrert over nå er om jeg har kobla ledningene riktig da koblingsskjemaet skulle vært dasspapir..

Er 6 ledninger. 3 tykke og 3 tynne.

De tykke består av 1 rød,skal på + strøm i tenningslåsen, 1 svart, jord og en grønn, som skal til føleren

Også de tynne er en svart, jord, en orange, som skal til dash lyset, og en rød som skal på batteriet..

På tegninga virker det som at de tre tynne skal gjennom en "sukkerbit" som skal gjennom + på batteriet og pluss og minus på tenningslåsen.. Ikke det at jeg har sett mye på dette, har jo fått måleren til å funke halvveis, men de målerne jeg har sett på så går viseren helt på topp også tilbake før den begynner å måle tempen.. det gjør ikke denne..

Så må være et eller annet jeg har gjort feil..... Noen som kan fortelle meg hva?!

Og funker det å sette jord fra føleren på motoren eller må det i karoserriet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...