Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hellø.

Har nå en 316 (e36), Verksted sa det vet topp-pakninga som var gå'n, men det meste av pakninger på motoren bytta jeg, men bilen tar fortsat inn vann, og kjøleveska får en fin tykk gromsete brunfarge...

Derfor lurer jeg bare på å drite i hele greia, og bytte motor istedenfor! Har en 318 e36 stående med gå'n girkasse og fult av mangel på eu-kontroll, delebil letteresagt. Så bruker bare girkasse som står på 316 bilen, og setter over 318 motoren.

Men for å gjøre dette, så lurer jeg på en ting. El-nettet på 318, hvor mye skal tas over til 316 bilen? Hvilke hjerner trenger jeg? Og er det noe gjenerelt jeg bør vite før jeg starter på dette lille prosjektet mitt?

Og hvordan er det da med biltilsynet? Vil det gå greit iforhold til bremser og slikt? Godkjennelse derifra altså?

Håper da noen her kan hjelpe, greit å vite litt, før jeg bare hopper inn i det! :P

Skrevet

316 1993 mod, 318 1992 mod, altså m40 motor i begge.

Såklart har jeg bytta toppakninga, kjøpte toppakningssett på schmiedmann, så fulgte med diverse pakninger, og simringer som jeg bytta i samma slengen :)

Og det som skal dras til med moment, og grader er gjort ifølge haynes verksted bok for e36.

Skrevet

Det passer rett i og er likt, men blir ikke godkjent da motoren er eldre enn bilen.

Har selv gjort en slik ombygning og godkjent det. Bilene er helt like ellers.

Skrevet

Så det er ikke til å få godkjent når det ikke er samme årgang? :/

Men hvordan er det med el-nettet? Hva må jeg bytte over? Eller er det bare koble rett på det som alt er på 316 bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...