Lamek Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 En bekjent av meg har en e39 525tds manuell som er unaturlig lat på lavt turtall. Veldig lite som skal til for at man kveler motoren heller. Absolutt ikke villig til å dra under 1900o/min. Har vært in e på verksted og tatt diagnose, men ikke funnet feil.(ikke merkeverksted) Noen som har noen formening?
ReiRud Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Vet ikke hva andre mener med unaturlig lat, men..har selv en 525tds som jeg mener er lat på lavt turtall, skal man gi på for å øke farten bør turtalle være over 1800rpm for å si det sånn, hvis ikke så er det bare å gire ned med en gang.. :/
Julian Sommer Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Min e34 525tds var også slik. Alt for lett å kvele den i lyskryss osv. Men med TRF chip ble den helt rå, hadde samme draget fra 1500rpm og helt opp. En eller annen chip anbefales på det sterkeste, disse motorene trenger det virkelig. Da blir de en ren drøm å kjøre med!
a100abt Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 2 mulige årsaker - litt seint innsprøytningstidspunt. - koksa innsug pga egr, dette er typisk på lavt turtall. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå