Gå til innhold

Forstilling BMW E39

Olaisen
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd søke litt rundt her uten å finne særlig mere svar.

Har en lyd i humper/ujevn vei som er ganske metallisk, skikkelig klappe lyd fra forstillingen. Dette kommer spesielt fra venstre side foran, for meg hører det ut som det kommer fra støtdemper/dempetårn. Kan det være dempertårnlageret som er dårlig og forårsaker disse lydene?

Har akkurat skiftet stab stag foringer fremme og stabilisatorstag foran. Gjelder en -96 523I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde en tilsvarende lyd i forstillinga på min 01 mod E39. Hørtes ut som risling fra et nøkkelknippe når jeg kjørte over humper, hull og asfaltskjøter.Lyden forsvant ikke uansett hva jeg gjorde. Bytta dempere, tårnlager, stab-stag, casterstag og bærearmer uten at det hjalp. Men det skulle vise seg å være små steiner som legger seg bak bremseskjoldet og lager disse lydene. Ta av hjulet, skru av calipter og bremseskive og løsne de skruene på bremseskjoldet. Da skal du kunne få ut de steinene. De var hos meg på størrelse med peanøtter og etter dette ble lyden helt borte. Så det er en billig løsning på problemet. Håper dette hjelper :)

Mvh

Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...