Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en 92 e36 320i, 2.0 litern blåste jeg toppakningen på i fjor. Etter toppakningskift og en generell overhaling av motoren gikk den utrolig mye bedre, ingen kunne tro dette var en vanlig 2.0, men merket raskt forskjell med folk i baksetet.

Kjøpte så en 2.5 uten vanos med ze fra huggeri uten garantier, tok motoren å satte i bilen med gtrag girkassa som stod på 2.0.

Videre er det skiftet til 2.5 sperrediff og effektanlegg er installert.

Dette varte en en helg, motoren kokte over x antall ganger. Så symtomer på gåen toppakning, satte den tilbake i garasja når oljepinnen hadde x antall kvite bobler på seg.

Nå har det vist seg at det er en liten sprekk i kjølekanalen ved sylinder 4, den er ikke stor, men nok til at toppakningen ryke.

dro med toppen til et sveiseverksted å skjerte ut ei fuge over sprekka, men den ser ut til å være mere dyptgående enn først antatt.

Holde på å ta ut ventilen for å kutte mer i toppen uten å ødelegge ventilen for så å sveise dette.

Har noen erfarig? vil sveisen holde?

Holder sveisen, har jeg tenkt å oringe samt sette stål pakning på denne 2.5 toppen.

Er jeg på bærtur her ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...