rmauren Skrevet November 1, 2012 Skrevet November 1, 2012 Hadde en 92 e36 320i, 2.0 litern blåste jeg toppakningen på i fjor. Etter toppakningskift og en generell overhaling av motoren gikk den utrolig mye bedre, ingen kunne tro dette var en vanlig 2.0, men merket raskt forskjell med folk i baksetet. Kjøpte så en 2.5 uten vanos med ze fra huggeri uten garantier, tok motoren å satte i bilen med gtrag girkassa som stod på 2.0. Videre er det skiftet til 2.5 sperrediff og effektanlegg er installert. Dette varte en en helg, motoren kokte over x antall ganger. Så symtomer på gåen toppakning, satte den tilbake i garasja når oljepinnen hadde x antall kvite bobler på seg. Nå har det vist seg at det er en liten sprekk i kjølekanalen ved sylinder 4, den er ikke stor, men nok til at toppakningen ryke. dro med toppen til et sveiseverksted å skjerte ut ei fuge over sprekka, men den ser ut til å være mere dyptgående enn først antatt. Holde på å ta ut ventilen for å kutte mer i toppen uten å ødelegge ventilen for så å sveise dette. Har noen erfarig? vil sveisen holde? Holder sveisen, har jeg tenkt å oringe samt sette stål pakning på denne 2.5 toppen. Er jeg på bærtur her ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå