Vulturous Skrevet November 3, 2012 Skrevet November 3, 2012 Okei, nå begynner jeg å bli lei. Igår kjørte jeg endel, stoppet i et par minutter, og når jeg startet opp bilen igjen kom det grusomme ulyder. Jeg vet ikke om de var der fra før, da jeg spilte litt høy musikk, men jeg tror ikke det. Kan hvertfall ikke ha vært der alt for mange minuttene før jeg stoppet. Tror hvertfall radiatorvifte lager det ene problemer, for det er skikkelig skrapelyder, og man ser at vifte ikke går rett, men skikkelig ujevnt, som om det er et gåent lager eller noe. Men i tillegg virker det også som at motoren lager en enda mørkere og høyere (nesten "grommere") lyd enn før. Det bekymrer meg. Hva kan det komme av? Bilen er ikke varm, det er plenty med både kjølevæske og olje. Skjønner virkelig ingenting jeg nå.. Det var oljeskift på bilen for 1000km cirka, og det lyser heller ingen motorlamper eller noe som helst.. Regner med at noe er galt med vifta siden den skraper borti ting og lager rare lyder, men motoren lager lyder den og. Og disse problemene må ha kommet samtidig, for ingen av lydene var der når jeg startet bilen cirka 15 min før jeg stoppet den og startet den da jeg merket lydene..
Vulturous Skrevet November 3, 2012 Forfatter Skrevet November 3, 2012 Det må vel også sies at når jeg stoppet, så fyllte jeg bensin (ja, jeg er sikker på at det var bensin), med allerede ekstremt lite bensin på tanken. Så startet jeg opp og det kom ulyder. Kan det ha vært feil drivstoff på pumpa? Regner ikke med det siden lydene uansett kom med en gang, men tenkte det burde nevnes
Xavi0n Skrevet November 3, 2012 Skrevet November 3, 2012 Utslitt vannpumpelager vil ikke føre til at vifta går skjevt.
LarsBMW Skrevet November 3, 2012 Skrevet November 3, 2012 Jo, det er akuratt det det gjør. Veldig kurrant jobb på e39.
Vulturous Skrevet November 4, 2012 Forfatter Skrevet November 4, 2012 hva slags lager er det da, og hvor får jeg tak i det?
Pesslaad Skrevet November 4, 2012 Skrevet November 4, 2012 Du må kjøpe en ny vannpumpe. De selger vannpumpe på gs og koed.
Vulturous Skrevet November 4, 2012 Forfatter Skrevet November 4, 2012 okei, fant de til en grei pris på koed. er dette noe jeg kan gjøre selv eller?
Pesslaad Skrevet November 4, 2012 Skrevet November 4, 2012 Er en ganske enkel jobb å bytte den, så om du har litt erfaring med skruing så er det ingen problem å gjøre det selv. Men husk å luft kjølesystemet ordentlig etterpå når alt er montert igjen.
Vulturous Skrevet November 4, 2012 Forfatter Skrevet November 4, 2012 Okei. Nå bestilte jeg en uorg fra koed. Får håpe den holder så lenge jeg har bilen hvertfall. Noen som vet cirka hvor lang leveringstid det er fra koed?
glue Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 underkant av en uke ca for min del. bor 100 mil fra oslo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå