Parts24 Skrevet November 4, 2012 Skrevet November 4, 2012 Her kan du følge byggingen av min BMW E39 M5! Vi tok en standard E39 523ia og tenkte at denne måtte få en bedre fremtid. Bilen var i bra stand karosserimessig, men hadde en vond liste til EU-kontrollen. I tillegg var det grønt stoffinteriør i denne bilen, noe som jeg ikke har sett før i E39. Utrolig lite pent, selv om setene var ganske gode. Bilen ble levert til vår samarbeidspartner Michael Bohl i Tyskland. Han har lang erfaring med BMW, og har mottoet at han tar over der andre ikke kan lenger. Alt fra lysmodifikasjoner på instrumentpanel, dashbord - til kompliserte ombygginger med skreddersydde interiør osv. Vår bil har fått denne utstryslisten: Graduated tinted windscreen Ski bag Electric rear window blind Tracker system Double glazing Electric sliding sunroof glass Indivudal 14 speaker audio system Extended Nappa Heritage leather black Navigation System 16:9 Metallic paint Heat insulating tinted glass DSC III M Sportsuspension Cruisecontrol Park distance control Electric folded and heated mirrors On board computer Auto dipping rear view mirror 6 CD Autochanger Headlight washersystem + rainsensor Automatic air conditioning Electric and heated sportseats Passenger seat height adjuster electric Er litt rotete da det er en del standardutstyr og litt ekstrautstyr i den listen, men gir en fin oversikt uansett. Tror ikke bilen skal mangle noe da M5 er relativt godt utstyrt fra fabrikk. Bilen bygges på en 2002 M5 med 104.000km - ikke kollisjonskadet. Gjør oppmerksom på at alle innleggene jeg hadde fra før er blitt slettet så jeg trenger litt tid til å bygge opp denne tråden på nytt. Gammel tråd: viewtopic.php?f=11&t=221456 På grunn av mye stress hos lakkverkstedet ble bare motorrom lakket nå. Etter montering av motor ++ skal bilen tilbake til lakkverkstedet for komplett lakkering. Det er vel så langt vi har kommet til nå! Satser på at dette går unna fremover:)
mathiasgranberg Skrevet November 4, 2012 Skrevet November 4, 2012 utrolig kult prosjekt hvilken farge skal den bli? lykke til med alt, skal følge med her
Parts24 Skrevet November 4, 2012 Forfatter Skrevet November 4, 2012 Petrol mica black metallic heter fargen. Tror ikke det er så veldig mange av denne fargen på veiene, men er en farge fra individualprogrammet til BMW. Her er en bil med samme farge: Baseres på svart og blå, men varierer litt i forhold til lyssetting osv.
Parts24 Skrevet November 5, 2012 Forfatter Skrevet November 5, 2012 Har forøvrig skiftet nick fra prosjekt34 til parts24 siden den gamle kontoen ble slettet.
Parts24 Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Målet med denne bilen er å gjøre den litt unik - det finnes mange ombygde M5`er men jeg ønsker å sette litt personlig preg på bilen. Det vurderes å gi bilen et custom interiør - det blir basert på BMW sine originale interiør, men vil se ut som det er helt nytt. Spørs litt på hvor vi ender budsjettmessig. Vurderer også litt modifikasjoner på interiørbelysningen. Dette er jo en litt hellig gral for BMW, og det skal ikke mye til før det bare ser jalla ut. Er bare å synge ut med meninger osv - tar gjerne imot tips! Riktignok fra en X5 dette bildet: Men gir uansett en følelse av hvordan fargene blir! Blå/hvit instrumentbelysning i BMW M5: Eller kanskje rosa?
rindegut Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 ser ut som et bra prosjekt dette likte godt fargene i instrumentene hva er gjort for å få desse farene? har selv hatt lyst og endre farger i knappene på min en stund er litt lei av det orange lysene
Parts24 Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 Takk:) For å få de fargene har vi byttet til fargede dioder. Er igrunn en grei jobb, men det tar lang tid dersom du skal ta alt. Det er også en kunst å få det til å se bra ut:) Er usikker på hvilke farger vi tar i M5`en, men lurer på hvit og rød.. Kanskje kjøre rødt i instrumenthuset... eller noe annet.. Kan ikke bli passat-følelse heller, selv om jeg synes VAG har fine farger i sine biler. Er litt mer moderne enn orange.
joachim sørlie Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 følger med her, ser ut som du vet hva du driver med og ser bra ut
rindegut Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Takk:)For å få de fargene har vi byttet til fargede dioder. Er igrunn en grei jobb, men det tar lang tid dersom du skal ta alt. Det er også en kunst å få det til å se bra ut:) Er usikker på hvilke farger vi tar i M5`en, men lurer på hvit og rød.. Kanskje kjøre rødt i instrumenthuset... eller noe annet.. Kan ikke bli passat-følelse heller, selv om jeg synes VAG har fine farger i sine biler. Er litt mer moderne enn orange. Trodde det var mer styr jeg spørs om ikke jeg må gjøre de på min e39 da jeg har lyst på kvite lys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå