ThorU Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Kjøpte meg nettop en E36 med ufattelig stygge felger. Nå som vinterdekk er på bilen har jeg fått vrengt av dekkene på sommerfelgene og prosjektet starter! Felgene hører så vidt jeg vet til 5-serie, men er usikker på navnet, så om noen kjenner til det, er det bare å rope ut. Som sagt er dette et økonomiprosjekt der jeg prøver meg frem for første gang. Har altså nesten ingen erfaring med verken felg eller lakk. Startet med stålbørste, flattrekker og 80-sandpapir for å få bort den verste flassen, samt balanseringsvekter. Tok ikke lang tid før jeg fant ut at dette produserte mye støv, så neste gang blir det bruk av støvmaske. Videre planer er malingsfjerner og høytrykkspyling med varmt vann. Har ikke bestemt meg for hvilken farge jeg vil ha på felgene, så det for komme siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Sølv selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Kan jo hende det blir en annen spenstig farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet November 7, 2012 Forfatter Share Skrevet November 7, 2012 Var en tur innom den lokale malingspusheren og fikk tak i noe kraftige saker. Akkurat når jeg hadde smurt det på den første felgen kom selvfølgelig en av lastebilene tilbake og tok den eneste ledige plassen med høytrykkspyler. Fikk derfor ikke spylte det av, men var mye som løsna bare av å skrape litt. Utgifter så langt i prosjektet: - Pensel 34,- - Malingsfjerner 130,- Dette var nok det siste jeg fikk gjort på en stund. Skal 3 uker på kurs, så frem til da får bare felgene stå. Etter en liten stund begynte det å boble. Er ikke så lett å se, men nesten all lakken er borte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Fint prosjekt, stå på! Synes også du skal beholde sølvfarven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå