Arnefles Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Har en kasse med converter som ikke er helt bra, noen som kan bytte den for meg i løpet av vinter'n? Bilen er en 320dat-05 E46. Mvh. Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palm Skrevet Juni 14, 2013 Share Skrevet Juni 14, 2013 Hei Arne, fikk du noe svar her? Jeg har akkurat samme problem. Har du evt fått løst problemet på bilen din? (jeg har en 2004 320 DAT) Mvh. Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iveros Skrevet Juni 14, 2013 Share Skrevet Juni 14, 2013 Hadde også samme problem da jeg kjøpte min. Regner med at det er denne lyden på 1500-2000 rpm som plager deg palm? Å bytte den var egentlig ikke et stort problem, så lenge du har godt utstyr. I lag med en god medhjelper tar det kanskje 2-3 dager med mindre dere møter på problemer. Min bil ble helt bra igjen, og bilen er som ny! Betalte tilsammen ca 7000 for alt, inkl girolje og spesialverktøy. Mvh. Iver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palm Skrevet Mars 21, 2014 Share Skrevet Mars 21, 2014 Hadde også samme problem da jeg kjøpte min. Regner med at det er denne lyden på 1500-2000 rpm som plager deg palm? Å bytte den var egentlig ikke et stort problem, så lenge du har godt utstyr. I lag med en god medhjelper tar det kanskje 2-3 dager med mindre dere møter på problemer. Min bil ble helt bra igjen, og bilen er som ny! Betalte tilsammen ca 7000 for alt, inkl girolje og spesialverktøy. Mvh. Iver Hei Iver, jeg fikk aldri svart her, men ja, helt riktig, nøyaktig samme problem med min som det du beskriver. Fikk skiftet converter i sommer på et automatkasseverksted, men nå tror jeg hele kassa har streika. Dere demonterte kassa, skiftet conv men uten å gå inn i selve kassa eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palm Skrevet Mars 21, 2014 Share Skrevet Mars 21, 2014 Har en kasse med converter som ikke er helt bra, noen som kan bytte den for meg i løpet av vinter'n? Bilen er en 320dat-05 E46. Mvh. Arne Hei Arne, fikk du noe hjelp her? har samme situasjon her så om du anbefaler noen å kontakte hadde det vært helt konge! Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iveros Skrevet Mars 22, 2014 Share Skrevet Mars 22, 2014 Hverken jeg eller min far har noe særlig erfaring med kasser, så den ble bare tatt ut og satt på plass igjen når converter var byttet. Men har dog et nytt problem nå, da det kommer noen voldsomme lyder fra samme område (kasse/converter) når motor er kald. Litt de samme vibrasjonene, men i forskjellig frekvens (litt lavere). Setter jeg den i "sport" og den går på 2000rpm hører man ikke noe av det, men om den står i "drive" er nesten lyden konstant, og den hopper opp og ned i turtall. Mistenkte at det var lite olje på kassa, men etter å ha byttet både olje og oljefilter på kassa vart det ikke mye bedre.. Når motor er varm går den knirkefritt både i "drive" og "sport". På hvilken måte har kassa di streika? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
palm Skrevet Mars 25, 2014 Share Skrevet Mars 25, 2014 Hverken jeg eller min far har noe særlig erfaring med kasser, så den ble bare tatt ut og satt på plass igjen når converter var byttet. Men har dog et nytt problem nå, da det kommer noen voldsomme lyder fra samme område (kasse/converter) når motor er kald. Litt de samme vibrasjonene, men i forskjellig frekvens (litt lavere). Setter jeg den i "sport" og den går på 2000rpm hører man ikke noe av det, men om den står i "drive" er nesten lyden konstant, og den hopper opp og ned i turtall. Mistenkte at det var lite olje på kassa, men etter å ha byttet både olje og oljefilter på kassa vart det ikke mye bedre.. Når motor er varm går den knirkefritt både i "drive" og "sport". På hvilken måte har kassa di streika? Oi oi oi...da må du passe på! Det var akkurat slik du beskriver som det også begynte hos meg etter skifte av kun converter. Det var en sterk tikking (som en forsterket dieselknatring), som ble undersøkt både hos BMW/sulland på Hamar og på BMW-spesialisten autopower her i oslo, men de mente de måtte demontere mer i motor for å finne svar. Ulyden kom og gikk, og var som du beskriver verst på tomgang, og ble borte ved gasspådrag. Men så skjedde det i januar at da jeg skulle kjøre opp en bratt bakke i lav fart at noe røk av. Lyden var som at et stramt tau røk av, bilen stoppet og etter dette har den ikke vært kjørbar. Den starter men dør momentant om man ikke forer med gass. Og på bukk trekker ikke drivlinja i drive. BMW hamar mener det er relatert til kassa, at det er startkrans som slår mot flexplata eller noe. Jeg har et lydklipp av dette som jeg kan sende deg men da må du sende meg din epost adr. Flere andre som har hørt lydopptaket mener dette må være relatert til kassa, Rats mente det var oljepumpa som har tatt kvelden, og mener dette er en ren konsekvens av at man skifter kun conv uten å gå inn i kassa. Så jeg ville undersøkt dette om jeg var deg, før noe ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Mai 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2014 Byttet converter, filter og olje på kassa og den ble bedre men selve problemet jeg hadde løste seg dessverre ikke... Bilen "gynger" fortsatt på gassen rundt 1500 omdr når den er uten belastning. Nå har jeg snakket med så mange ang. dette problemet og ingen har klart å løse det, selv ikke Tan...-så nå har jeg gitt opp... Bilen er jo så bra ellers!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå