NoPunkBuster Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Har konstant "Engine fail safe program" error, og har nå lest ut feilkoder. Disse ble lest ut etter noen få turer etter en reset. Er det noen som kan si noe mer ut i fra dette? E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 11/05/12 16:17:30 ECU: MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS420DS0------------------------------------------------------------- RESULT: 4 errors in error memory !------------------------------------------------------------- 169 MDK output stage control after diagnostic failure Error frequency : 11 Logistic counter: 40 Engine speed 0.00 1/min temperature intake air 17.25 Grad C Battery Voltage 11.83 V temperature cooling water 19.50 Grad C appear before (rel.) 2.40 h MDK Endstufenabschaltung nach Diagnosefehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: A9 E1 0B 28 00 57 74 5A 98 E6------------------------------------------------------------- 118 plausibilitaet Signal motor throttle valve-sensor potentiometer 1 and 2 Error frequency : 182 Logistic counter: 40 Throttle-valve angle MDK 1 17.34 Grad DK Throttle-valve angle MDK 2 9.84 GRad DK Supply voltage voltage controller 1 5.10 V Supply voltage voltage controller 2 5.05 V appear before (rel.) 1.80 h Signal nicht plausibel CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: 76 F8 B6 28 25 15 64 63 98 EC------------------------------------------------------------- 173 Signal throttle flap poti potentiometer 1 and 2 short circuit Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Throttle sensor MDK 1 Potentiometer 21.56 Grad DK Throttle sensor MDK 2 Potentiometer 18.75 Grad DK Supply voltage voltage controller 1 0.00 V Supply voltage voltage controller 2 5.05 V appear before (rel.) 1.80 h Schleiferkurzschluss CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan vorhanden statischer Fehler Errorcode: AD 71 01 28 17 14 00 63 98 EC------------------------------------------------------------- 40 plausibilitaet Signal Brake light switch / pedal poti sensor Error frequency : 1 Logistic counter: 37 actual value throttle poti 4.69 Grad DK actual value padel poti PWG 1 4.69 Grad DK load 147.07 mg/Hub Engine speed 800.00 1/min appear before (rel.) 1.40 h Fahrerwunsch unplausibel Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: 28 A1 01 25 0A 0A 1B 19 98 F0 ============================================================= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 http://www.endtuning.com/bmwcodes.html Søk litt her kanskje du finner svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 118 er feil på sensor eller ventil på gasspjeldet. 173 er en signalfeil på gasspjeldet 40 er feil på bremsesignalbryteren ved bremsepedalen. 169 virker som feil på gasstyring. Antakelig signal ut. Prøvd og slette feila og starte igjen? isåfall ville jeg byttet hele greia da feilen ligger på samme stedet her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoPunkBuster Skrevet November 7, 2012 Forfatter Share Skrevet November 7, 2012 Ok, takk for svar. Da virker det som om at sensoren på gasspjeldet er gåen. Motoren er M52TUB28. Må jeg bytte hele spjeldhuset eller kan jeg bytte bare sensoren? Evt. link. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Virker som den ene av meldingene er en ventil så vis den er gåen kan det jo kansje være like greit og få tak i et brukt spjeldhus. Men kan jo være en sensorfeil som lager de andre feilene også. Ville koblet til pcen igjen jeg og fått den til og vise live data med f.eks inpa så ser du hvem sensor som registrerer der og da så slipper du og kjøpe noe unødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoPunkBuster Skrevet November 8, 2012 Forfatter Share Skrevet November 8, 2012 Skal prøve å koble på INPA igjen. Det som skjedde i sted var at bilen gikk i failsafe modus ved start, men etter en kort stans på 5 min så ble det borte, og kom tilbake igjen etter et minutt med kjøring. Etter enda en kort stans så forble feilen borte til jeg kom hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet November 8, 2012 Share Skrevet November 8, 2012 Da ville jeg satt på live data på innsugssensorene mens du kjører så ser du ihvertfall hvor feilen dukker opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoPunkBuster Skrevet November 8, 2012 Forfatter Share Skrevet November 8, 2012 Ok. Kan jo forøvrig nevne at hvis jeg trykker inn bremsepedalen med bilen på tomgang når feilmeldingen kommer så endrer gangen seg og blir veldig ujevn og grov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet November 8, 2012 Share Skrevet November 8, 2012 Det har jeg ikke noe erfaring med eller hørt før, men første som slår meg er jo at det er et elektrisk problem. Er det godt med strøm på batteriet og lader den bra nok? Kan virke som overslag et sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoPunkBuster Skrevet November 11, 2012 Forfatter Share Skrevet November 11, 2012 Det har jeg ikke noe erfaring med eller hørt før, men første som slår meg er jo at det er et elektrisk problem. Er det godt med strøm på batteriet og lader den bra nok? Kan virke som overslag et stedBatteriet ligger på ca. 12V standby, og spenningen er 14-14.1V ut fra dynamo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet November 11, 2012 Share Skrevet November 11, 2012 Tror ikke det er noe elektrisk som er årsaken til forandringene som skjer ved bremsing, men heller ett eller annet med vakumet på motoren. Går ikke bremsekraftforsterkeren på vakum? Mulig det er lekkasje i en slange? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoPunkBuster Skrevet November 12, 2012 Forfatter Share Skrevet November 12, 2012 Her er nye flotte feilkoder, i tillegg til de gamle. Nå har jeg ikke opplevd at noen ting har kommet fram på 2 dager, nå har den gått som den skal. MEN, 4 dager siden var det maks turtall på 1200 rpm, og ABS lampa lyst i tillegg til engine failsafe. Dagen etterpå lyste kun ABS lampa en stund.. E R R O R M E M O R Y R E P O R T ------------------------------------- Date: 11/12/12 20:06:17 ECU: MS420DS0 JobStatus: OKAY Variant: MS420DS0------------------------------------------------------------- RESULT: 7 errors in error memory !------------------------------------------------------------- 169 MDK output stage control after diagnostic failure Error frequency : 41 Logistic counter: 37 Engine speed 768.00 1/min temperature intake air 3.75 Grad C Battery Voltage 13.87 V temperature cooling water 48.00 Grad C appear before (rel.) 5.40 h MDK Endstufenabschaltung nach Diagnosefehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: A9 A1 29 25 18 45 88 80 98 FF------------------------------------------------------------- 118 plausibilitaet Signal motor throttle valve-sensor potentiometer 1 and 2 Error frequency : 247 Logistic counter: 39 Throttle-valve angle MDK 1 21.09 Grad DK Throttle-valve angle MDK 2 9.84 GRad DK Supply voltage voltage controller 1 5.10 V Supply voltage voltage controller 2 5.05 V appear before (rel.) 5.40 h Signal nicht plausibel CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: 76 B8 F7 27 2D 15 64 63 98 FF------------------------------------------------------------- 173 Signal throttle flap poti potentiometer 1 and 2 short circuit Error frequency : 5 Logistic counter: 39 Throttle sensor MDK 1 Potentiometer 21.56 Grad DK Throttle sensor MDK 2 Potentiometer 18.75 Grad DK Supply voltage voltage controller 1 0.00 V Supply voltage voltage controller 2 5.05 V appear before (rel.) 5.40 h Schleiferkurzschluss CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: AD B1 05 27 17 14 00 63 98 FF------------------------------------------------------------- 40 plausibilitaet Signal Brake light switch / pedal poti sensor Error frequency : 6 Logistic counter: 39 actual value throttle poti 15.93 Grad DK actual value padel poti PWG 1 15.93 Grad DK load 256.01 mg/Hub Engine speed 1184.00 1/min appear before (rel.) 5.30 h Fahrerwunsch unplausibel Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: 28 A1 06 27 22 22 2F 25 99 00------------------------------------------------------------- 103 control-VANOS end position intake-camshaft Error frequency : 17 Logistic counter: 40 camshaft rough value intake 139.88 Grad KW camshaft referenz intake 138.75 Grad KW Engine speed 1024.00 1/min oel temperature 51.51 Grad C appear before (rel.) 3.40 h Adaptionswert ausserhalb der Toleranz CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: 67 B8 11 28 D5 D2 20 7D 99 13------------------------------------------------------------- 119 motor throttle valve MDK mecanical Error (hard steering or jam) Error frequency : 2 Logistic counter: 34 actual value throttle poti 1.87 Grad DK nominal data Throttle valve 0.00 Grad DK padel value 0.00 Grad DK activate duty cyletime MDK 68.85 % appear before (rel.) 2.20 h Tastverhaeltnis zu hoch CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: 77 B1 02 22 04 00 00 B1 99 1F------------------------------------------------------------- 171 plausibilitaet system engine-throttle valve Error frequency : 1 Logistic counter: 34 digital F-Code 1 0.00 [1] digital F-Code 2 0.00 [1] digital F-Code 3 8.00 [1] digital F-Code 4 0.00 [1] appear before (rel.) 2.20 h Kontrolleinheit hat Fehler erkannt CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler Errorcode: AB B1 01 22 00 00 08 00 99 1F ============================================================= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå