LocoTonio Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Hei! Tenkte jeg kunne skrive en liten tråd om bilen min mtp. på videre salg og kommentarer om hva dere synes jeg burde gjøre med den. Kan begynne med en rask om meg selv. Jeg heter Anton, kommer fra Varhaug, et lite stykke fra Stavanger. Men jobber i Stavanger, som MC-mekaniker lærling. Bor på en nedlagt gård der vi har bygd om låven til garasje med bilbukk og verksted. Blir 18 den 11. november. Eier 4 motorsykler, 2 med skilt, en cross-sykkel og en motard banesykkel. Deriblant en 2006 Aprilia SXV 550 (med skilt), 2002 Aprilia RS 125 (bygger opp fra bunn med skilt), 2006 Honda CR 85 (cross-sykkel), 2004 KTM SMR 525 (motard banesykkel). Elsker alt som beveger seg, men spesielt på to hjul. For en liten stund siden ordnet jeg meg endelig en E30. Endte opp med en cab, og ombygd men ikke godkjent - da dette var innen budsjettet mitt. Bilen har runda 160 000km. Er MEGET lite rust på bilen til å være en såpass gammel bil, er litt rundt bak venstre hjulbue foran og litt på øvre del av hjulbue på høyre side foran. Hjulbrønnen er også skjært ut og har blitt erstattet med en plate, for å lette vekt. Siden bilen er ombygd, så lurer dere sikkert på hva den er ombygd fra og til. Originalt er det en 318, ombygd til M50B25. Her fikk jeg ikke med noen form for papirer, så vet ikke hvordan det er å få det godkjent da? Uansett, når jeg først er innom godkjenning, så er den godkjent senket. Senket akkurat nok for å komme over feristene her hjemme, heldigvis. Men, senket så mye at den ligger å subber i bakdekkene hvis jeg kjører litt fort i svinger. Hva kan jeg gjøre med dette for å beholde den like senket, eller mer senket, UTEN at den subber i? Setene foran begynner også å bli delvis slitte. Cab'en derimot, er ny i 2011, og er manuell. Baklyktene er skiftet ut med noen mørksvarte. Det er en liten sprekk i høyre lykt etter forrige eier dro den for hardt til. Dynamoreim skal byttes. Kupevifta fungerer ikke, sannsynligvis en motstand eller selve vifta som er gåen. Og rattet som står på er jo helt mongo. Bilen er hel-lakkert i grå, men er original mørkgrønn ser det ut til. Motorrom er lakkert, men ikke bagasjeluke på innsiden. Og litt dårlig rundt frontvinduet. Så har jeg fått tatt noen bilder. Kommentarer og innspill mottas gjerne! - Anton Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rulvan Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 flott bil... ikke selg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LocoTonio Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Her var det høyt aktivitetsnivå ja. Tusen takk, Rulvan! Hehe, hvordan det? Hadde bilen på Bavaria med en kompis for en liten service idag. Vet den er veldig skitten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Skjønner ikke hvordan man kan si at denne er flott ut i fra bildene, de er jo kølsvarte Men du har jo bra lys i lampene dine da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Se her ja, god gammel E30 med Brock B1. Og for å ikke snakke om, M50B25. Mener på det skal være en tråd her på forumet, hvor det står punkt for punkt om hva som må gjøres for å få denne maskinen godkjent.(?) Uansett, så er det nok mange andre som kan hjelpe deg med å nevne det. Er jo ikke akkurat sjeldent med M50 i E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Må ha dokumentasjon på hvor motor kommer fra, ellers vil en godkjenning være døfødt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sleire Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Ser bra ut Ante! Få fekk alt småplukk og rust og nyt bilen til det ytterste Visst du er like flink med bilen som med syklene dine skal iallefall ikkje det bli noke problem! Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LocoTonio Skrevet November 20, 2012 Forfatter Share Skrevet November 20, 2012 Takk for kommentarer! Beklager at det bare er mørke bilder. De i verkstedet var rett før vi skulle dra og alarmen gikk ettersom den slår seg på automatisk når dørene lukkes ettersom jeg forstod det på kompisen min. Jeg jobber fra 8 til 16, og det er mørkt når jeg drar på jobb og kommer hjem, så har ikke fått tid til noen lyse bilder ettersom jeg som regel sover til det er mørkt i helgene også, ellers regner det. Har hatt lyst på en godkjent E30, men det påvirker både forsikring og økonomi. Har ikke papirene på hvor motoren kommer fra, dessverre. Men kanskje jeg kan finne det ut med motornr. og få kompisen min til å sjekke det opp på Bavaria? Skal prøve å lete opp tråden! Takktakk, Sleire! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå