lassew93 Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Har muligens 3 problem. Det første er at noe lekker i kjølesystemet mitt. Finner ikke sprekken/hullet det lekker ut, men hver gang jeg fyller på frostvæske, så lyser det i dashbordet igjen etter kort stund. Flere som har samme problemet eller er dette et velkjent fenomen? Det andre problemet er at jeg ikke får varme inn i kupeen, motoren er varm og god men det blir det ikke lenger i kupeen. Drar motoren til 3000 omdreininger da varmen kommer. Noen sier det er termostaten, bavaria sier det ikke er det for da hadde ikke instrumentet som viser varmen på motoren fungert, noen sier det er luft i kjølesystemet, pollen/kupefilteret osv. Hvordan lufter jeg kjølesystemet? Det tredje KANSKJE-problemet legger jeg bilde med av. Vet ikke enda om det er problem men hva er det på bilde og hvorfor lekker det?
Jokka Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Pollenfilter har vel ingenting med kjølesystemet og gjøre. Er en lufteskrue i nærheten av radiator. Det du har bilde av er hydraulikkolje reservoaret, er vel sikkert en dårlig pakning i lokket. Sett at mitt svetter litt og, jeg gjorde rent for så å holde litt øye med hvor alvorlig det "lekker".
N0z Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Om bilen din drikker mye olje og kjølevann kan det hende du har sprengt toppakning, vet ikke om du kjører mye på høyt turtall?
lassew93 Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Ja det er kun svetting hos meg også, ikke noe spesielt til renninger. Bilen min bruker ikke olje, men bare kjølevæske. Finner ikke ut hvor det lekker ifra.. Det kan ikke være termostaten som kødder med meg? Dritkjedelig å kjøre nå i vinter med null varme i kupeen kan du si..
N0z Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Ja det er kun svetting hos meg også, ikke noe spesielt til renninger. Bilen min bruker ikke olje, men bare kjølevæske. Finner ikke ut hvor det lekker ifra..Det kan ikke være termostaten som kødder med meg? Dritkjedelig å kjøre nå i vinter med null varme i kupeen kan du si.. Dette er dessverre utenfor min "rekkevidde" så kan ikke svare på dette :S
Jokka Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Har dessverre ikke så stor kompetanse rundt dette selv. Men blir vel litt tull med termostat om det er luft i systemet. Blir kanskje ikke varm nok å dermed ikke åpner skikkelig. Men dette blir bare synsing. Er ikke mye hjelp i det. Får nok ett vettugt svar etterhvert:) Men kjølesystemet skal i hvert fall være tett. Se om du finner lekkasje og luft det skikkelig. Kanskje det blir stell på det.
Pink Panter Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 jeg tipper på at hvis du får fikset kjøleveske problemet så vil du fikse problem nr 2 også så jeg ville ikke gjort noe med luften før du har fikset kjølevesken
lassew93 Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Takker for svar, hjelp i alt av tilbakemeldinger
lassew93 Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Noen som klarer forklare hvordan jeg kan lufte kjølesystemet? aldri gjort det før o.O
Alexx942 Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Noen som klarer forklare hvordan jeg kan lufte kjølesystemet? aldri gjort det før o.O viewtopic.php?f=1&t=105814&hilit=lufte+motor
Alexx942 Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Tempraturen i bilen skal virke uansett, rekner med at det er eigen tempsensor for instrumentpanelet som på alle andre biler. Om du har luft i systemet eller alt for lite kjøleveske blir det mangel på varmluft. Om det var termostaten som ikkje opna fks skulle den gått seg heit, gjer den det? Høyre du at det bobla i radiator/ekspansjon tank når du stoppa bilen? Kan vere at det går rett i motoren, at det blir med i forbrenninga
lassew93 Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Nei motoren går ikke varm, og det bober ikke i ekspansjonstanken, kommer heller ikke hvit røyk ut eksosen.. tester i morgen om det er luft i systemet, hvis ikke prøver jeg med en ny termostat
lassew93 Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Sprekk i ekspansjonstanken den er byttet og har luftet kjølesystemet, komme bare lunken luft, så det blir vakumering neste uke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå