Gå til innhold

Handle motor ifra Sverige ..

duemorty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Min far har vært så uheldig og fått motor havari på bilen sin, og er no på utkikk etter ny motor. Funnet en del motorer som er aktuelle for han men disse står da i Sverige. Er det noen her på forumet som har erfaring med og hente motor selv der borte for og så ta den med over grensen? Lurer på om det er noen tollavgiftet eller noe som må betales?

Settet stor pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensk moms blir refundert hvis du fyller ut skjema (Etter at du har betalt den norske momsen ved grensa) hvis du kan fremvise kvittering, og de du kjøper fra er et registert firma.

Kan ta endel tid før du får pengene på konto dog..

Om du bor i Bergen anbefaler jeg å få tilsendt motoren. Da trekker de ofte av svensk moms ved sending til utenlandske adresser. Så kan du ha flaks at motoren skipper gjennom tollen uten å bli ekspedert.

Min mening er at det er bedre å betale moms til den norske enn den svenske stat. Og når de drar av momsen på svensk side vil det automatisk bli litt billigere, pga mindre svensk sum er uproposjonal mindre kroner i din favør. Fra PPF f.eks er det billigere å få tilsendt enn å forsøke å smugle fra svensk side. Dette har jeg regnet på hver pakke jeg har fått derifra.. Marginal billigere hver gang, og jeg betaler for en norsk asylsøker istede for en svensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...