Gå til innhold

Erfaringer v/bytte av 318TDS til 320/325TDS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har jeg en E36 Touring med gåen 318TDS motor - og det vil koste meg en del store lapper for å få ordnet dette, og da sitter jeg forsatt igjen med en motor som ikke river skinnet av pølsa, og som er generelt svak (alu.topp osv)

Så er det noen som vet hva det vil koste med å bytte motor, og er det stor sak å få det godkjent?

Har hørt dette med vekt osv., men er 320 og 325 samme vekt på?

Ser for meg at den kan bli litt kjekkere og med større motor, senk og noen fete felger etterhvert.

Er dette en god idè folkens? :)

Skrevet

Jeg bytta til 318 bensin på min tds, og jeg knotet iallefall noe jævlig med å starte den, startet og gikk på 1000 omr med startgass, men kvelte seg ved gass..

Byttet tilslutt ut rør og tank fra en bensin bil, og den fyrte momentant!

Men, tror 318tds har større tilatt foraksel vekt enn 325i, så teoretisk bør det vel gå.. Rett meg om jeg tar feil :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

• 4 months later...
Skrevet

Bump

Da begynner det å nærme seg sommer, og jeg står på vippet av å kjøpe motor fra tyskland..

Hvordan er det å få godkjent en 320TDS motor i en orginalt 318TDS bil?

Og hvordan er motorbyttet i forhold til å bytte til den orginale - mye mer arbeid? Trengst det tilpassing?

Skrevet

E36 kom ikke med 2 liter diesel i det hele tatt. ( 2 liter diesel som kom i e39 og e46 heter ikke tds )

I E36 fikk du bare 318 tds, 325td og 325 tds.

Personlig hadde jeg ikke orka å tenkt tanken på ombygging av en 318 tds, da den sannsynligvis ikke er verdt allverden med kroner i utgangspunktet. Så lenge det ikke er noe dønn strøkent, rustfritt med lav km-stand.

Da hadde jeg heller tråla markedet etter en brukbar bil med riktig motor.

Vil uansett ta en del tid og krefter å få tak i motor, bytte motor med det fører med seg, samt prøve å få dette godkjent i paragraflandet Norge...

Så skal bilen kanskje selges igjen med tid og stunder som da en evt, ombygd 318 tds godkjent eller ikke, med tilhørende lav pris.

Vil på ingen måte virke negativ her, men dette hadde jeg ikke orka tanken på personlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...