E36Mannen Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Har en Bmw e46 99mod med 1,8i motor. bilen rykker og napper hele tiden og motoren stopper visst den står og går på tomgang Noen tips til hva som kan være gale? selve har jeg tenkt på kondens, lambada sonder og luftmasse måler men er ikke helt sikker og lurer på om det er noen andre her på forumet som har peiling?
Thewiz Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Koble ut lambdasonden og kjør deg en tur med bilen. Har problemene forsvunnet er det lambda.
E36Mannen Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Takk for tipset! det skal jeg prøve..
Thewiz Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Du trenger bare å koble ut kabelen, ikke selve lambdasonden. Så det er det første jeg ville sjekket.
E36Mannen Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 er det lett og komme til den kabelen? eller må jeg jekke opp bilen?
Thewiz Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Må nok jekke opp bilen, med mindre du har en monsterhøy bil. Lamdba ligger ved utgangen av grenrøret. Rett ved girkassa.
E36Mannen Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 mener på der står en før katalysator og en rett etter katalysatoren? stemmer det?
killarinc Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Første jeg ville gjort er og koble ut lmm.. Enkleste og det mest sansynlige.
E36Mannen Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 har koblet ut lmm og den gjekk ujevnt koblett til og den gikk bedre. men det er mest sannsynlig lambda den har vært byttet for noen år siden på bilen og
lierbimmer Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Har en Bmw e46 99mod med 1,8i motor. bilen rykker og napper hele tiden og motoren stopper visst den står og går på tomgang Noen tips til hva som kan være gale? selve har jeg tenkt på kondens, lambada sonder og luftmasse måler men er ikke helt sikker og lurer på om det er noen andre her på forumet som har peiling? ta en diagnose så finner du nok feilen:) et tips er å kjøpe seg en selv. f.eks bmw scanner 1.4 fra ebay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå