Omegaracing Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Håper noen kan hjelpe.....hadde en viftereim som sleit...denne kilte seg og etter noen dagers bruk begynnte svingningsdemperen å slure. Jeg hadde den av og satt den inn med locktite, og ved en forbikjøring fikk jeg ulyder i motor....klapre/skranglelyder... Tok bilen hjem på henger og skrudde opp inn til nedre register og dieselpumpa..merkene mellom veiv og pumpa var hoppet over et par tre hakk...og kilen til svingningsdemper var knekkt...flyttet register og ny kile...men det er fremdeles ulyd...kan jeg ha bommet på merkene eller er det ventilene som har fått seg en smell? Fulgte en tegning fra autodata på merking men hadde ingen org verktøy.... Noen som er flinke på dette....Håper på hurtig respons da jeg tror at toppen fyker av imorgen tidlig... mail adr : tlomega@gmail.com evt tlf 900 87897
a100abt Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 2-3 hakk forskyving på veiv/kam kan medføre ventilknusing på diesel ja. Dessuten er det helt umulig å justere innspr. tidspunkt på en diesel på bare merkene, du må ha måleutstyr for dette... mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå