Gå til innhold

Motorlampe lyser i E46 2001 318

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: Er EirikHz og Bekkja samme person eller er det to om denne bilen? Det irriterte litt... :mrgreen:

Så tenker jeg at hvis du har hatt denne bilen inne hos BMW verksted på diagnose og de sier det MÅ være luftmassemåler når det ikke er det så har de ikke gått i dybden for å finne feilen her.. Du betalte vel for dette så noe mer konkret BØR man kunne forvente..

Jeg hadde purret på verkstedet eller latt de undersøke ordentlig. kan spare mye tid å peng på det i stedet for å bytte ut hele motorrommet.. 8)

Skrevet
Først: Er EirikHz og Bekkja samme person eller er det to om denne bilen? Det irriterte litt... :mrgreen:

Så tenker jeg at hvis du har hatt denne bilen inne hos BMW verksted på diagnose og de sier det MÅ være luftmassemåler når det ikke er det så har de ikke gått i dybden for å finne feilen her.. Du betalte vel for dette så noe mer konkret BØR man kunne forvente..

Jeg hadde purret på verkstedet eller latt de undersøke ordentlig. kan spare mye tid å peng på det i stedet for å bytte ut hele motorrommet.. 8)

EirikHz er han som eier bilen, jeg er bare mekanikeren som skifter deler og prøver å feilsøke meg fram til en løsning.

Ser ut til at lmm er gåen igjen, så da blir det ny på garanti, men om ikke det går må vi vel dra og prøve å få ett litt mere grundigere resultat og ikke minst en kunklusjon hvorfor dette problemet ligger inne. Men fortsatt rart at opp til flere verksted ikke greier å feilsøke seg fram til hva som skylder problemet.

Dette problemet begynner å irritere meg like mye som det gjør for eieren snart :P

Skrevet

Så lenge motorlampen lyser så ligger det en feilkode som forårsaker dette da vil jeg anbefale dere få tatt en skikkelig diagnose med DIS.Hvis motorlampen blinker deretter forsvinner så er det tegn på at motor feiltenner under kjøring eller på tomgang.

Skrevet
Så lenge motorlampen lyser så ligger det en feilkode som forårsaker dette da vil jeg anbefale dere få tatt en skikkelig diagnose med DIS.Hvis motorlampen blinker deretter forsvinner så er det tegn på at motor feiltenner under kjøring eller på tomgang.

Er det dyrt for en DIS feilsøker ? Hvor evt får du kjøpt ? Hvis den er bærbar og ikke et datasystem ; p

Skrevet

Er det dyrt for en DIS feilsøker ? Hvor evt får du kjøpt ? Hvis den er bærbar og ikke et datasystem ; p

DIS er ganske dyrt hvis jeg ikke har lest helt feil men du kan muligens gå til innkjøp av BMW Scanner 1.40 denne har jeg funnet til 400-500 kroner. For å lese mer om de forskjellige diagnosesystemene anbefaler jeg du tar deg en tur i denne tråden :

viewtopic.php?f=1&t=185178&hilit=Diagnose+tr%C3%A5den

Skrevet

Jeg hadde feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betydde at mellomarmer, vippearmer og fjærer måtte skiftes i toppen. Slet med dårlig tomgang og kvelning, pluss motorlampe som lyste/blinket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...