Gå til innhold

Haugen's E28 M535i (sveist ferdig)


haugen1
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Da har jeg fått pjasjet litt her også :)

Har ikke vært så mye tid til bilder og uppdate.

Har nå fått seg ny tank som er sprøytet med Bodyskyds og lakert svartblank nye slanger, braketter, og syrefaste skruer.

Postet bildePostet bildePostet bildePostet bilde

Har nå også fått igjen understell fra pulverlakering etter jeg fikk alt sandblåst ble super bra :)

Postet bildePostet bildePostet bildePostet bildePostet bilde

Så neste blir nå og få den på bukker og notere understell med ALT nytt og syrefaste skruer likt som på e30 når jeg bygde den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg fått pjasket sammen litt til men peng pungen skranter fortiden :0

Fått fikset opp diffen med sandblåste deler og ny lakk/maling, nye syrefaste skruer, lager og støv ringer.

Postet bildePostet bildePostet bildePostet bildePostet bildePostet bildehttp://img.tapatalk.com/d/

14/02/02/te5e7ave.jpg

Også fått montert sammen bakstilling med nye syrefaste skruer AKG foringer, powerflex travers foring og nye briller :) mangler bare bremse rør nå før montering.

Postet bildePostet bildePostet bildePostet bildePostet bildePostet bildePostet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig har ikke sjekket. Dette er syrefaste A4

Men om en bruker 8.8 10.9 elr 12.9 skal ikke ha noe og si.

 

Viktig å sjekke hvilken fasthetsklasse A4 boltene er i også. 50, 70 eller 80. F.eks M16 A4 50 er anbefalt tiltrekningsmoment på 65 Nm ifølge en skala fra TIngstad.no. Vet det står rustfrie, men syrefaste og rustfrie er vell ganske like ved skalaer. Rett meg om jeg tar feil?

Så det har litt å si hvilken fasthetsklasse A4 bolten du velger har iforhold til hva som er originalt og hva som skal trekkes til med Nm.

 

10.9 har jeg sett mye av i understell originalt.

 

http://www.tingstad.no/upload_images/6A87AA6CA6DB477B8F74E0FB02AA6D0C.pdf

 

Iallefall lykke til videre :) Blir helt stum når en ser slike prosjekter. En inspirasjon for oss andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Skjedd lite her siden e30'n måtte gjøres ferdig. Venter på godkjenning svar nå på e30'n

E28'n er motor rommet klart til kalk blåsing som blir om 2uker deretter lakert:)

Da er d klart til og montere forstilling og begynne med motor :) gleder meg til bilen er ferdig.

Fått montert bremser bak bare og eksos deksel. Mangler bare og montere drivaksler bak nå[emoji106]

42d9d16707e89e617e99b3d05bb89717.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...