Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann allesammen!

Bilen min: 1995 520i e34 m50

Får ikke start på bilen min!

Det var en dag jeg skulle ut å kjøre på kvelden da den plutselig ikke ville start, hadde kjørt den til og fra jobb samme dag og funket helt fint! Åpnet panseret og begynte å leite etter feil.

Om bilen

Ingen av tennpluggene gir gnist fra seg!

Tennpluggene var litt olje på, (har skiftet toppdekselpakning) men fortsatt er de fuktig av olje!?

Startmotoren går rundt og funker helt fint, men ingenting skjer..

Kan heller ikke høre at bensinpumpen går.

Når jeg prøver å starte den kommer det luft/eksos ut av potten som lukter EKSOS?

Klarer ikke å finne ut om noen 'rele'er er ødelagt/defekt.

Alt som er om info i bilen står på Tysk

Fylte 20L bensin dagen før den sluttet å virke.

Det er lekasje et sted i bilen, så bilen er ganske så våt på passasjersiden, batteriet har stått i vann i flere uker!

Hjernen på bilen var full av vann, eller boksen som hjernen står i var full av vann. Jeg kunne ikke se eller føle att selve hjernen var så veldig fuktig. Men utrolig rart at det er drenshull i bunnen av den boksen....

Det jeg har prøv til nå er:

Starte bilen : Fail

Trille bilen og starte den på gir: Fail

Skiftet nøkkel: Fail

Slept bilen og hatt den i gir hele veien: Fail

Hadde den inne på BMW Jeger Åsane veksted

De klarte ikke å finne ut av noe!? big money wasted!!!!!

Har sett at det er mangen som har nesten samme problem.

Så er det noen som kan være så vennlig å hjelpe meg?

Ønske er å få start på den igjen, ellers må jeg selge godbilen min som delebil : ((((((((

Skrevet

er vell hjernen mest sannsynelig da. innpulsgiveren kan være øddelakt og.

ha hvert borti mange biler som bare får en liten kakk på innpulsgiveren og den er gåen

Skrevet

Har ikke så mye peiling på M50, så det får noen andre ta å svare sikkert på. Veiv sensor sitter enten på triggerhjulet eller på svinghjulet.

Hjerne er vel bare å skru ut og sette plugge inn ny. Må ha en som er helt lik som du skal bytte. Står delenr på den.

Skrevet

Men hadde vært kjekt med flere ledetråder, blir dyrt og kostbar tid på å prøve seg frem og kjøpe nye dyre deler... noen som tror at et autorisert verksted kunne funnet det ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...