Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med tilnærmet lik null varm luft på en e46. Vannpumpe og termostat er nytt. Motor ligger stabilt på normal driftstemp men det blir ikke varm luft ifra varmeappartet. Ved diagnose så får jeg opp feil på temperature control wheel - right. Noen som har en ide på hva som er galt her?

Skrevet
Sliter med tilnærmet lik null varm luft på en e46. Vannpumpe og termostat er nytt. Motor ligger stabilt på normal driftstemp men det blir ikke varm luft ifra varmeappartet. Ved diagnose så får jeg opp feil på temperature control wheel - right. Noen som har en ide på hva som er galt her?

Njaa, en kamerat av meg hadde det samme problemet, mener det egentlig ska stå: Temperature control W/right front wheel.

Jeg er ikke helt sikker, men det er jo verdt et forsøk, selv om jeg ikke helt kan forstå hvorfor det skal ha noe å si på temperaturen inni bilen ;)

Skrevet

En kamerat av meg hadde samma problemet, og han bytta heila panelet og etter på fungerer de utmerket.

Er typiske feil på desse bilene. Kan godt ver du kan bytte ut noe annet enn heila panelet men det gidda kje han.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har skrevet det før, bytt panelet så virker det ettepå. Kan ver du kan gjør noe annet, men kameraten min bytte heila kjøpte nytt på gs og det virker utmerket etterpå.

Skrevet

Snodig... Hvilken modell og motor er det snakk om?

På min 320d fikk jeg MYE mer varme etter å ha byttet EGR-termostat.

I tillegg gikk motortemperatur fortere opp ved kaldstart og ble mer stabil under kjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...