Gå til innhold

E36 varmeapparatet blåser kun kald luft enkelte steder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, på min 93 mod coupe så kommer det kun varmluft ved frontruten og ved siden av speilene, mens ved siden av speedometre, midtkonsoll og over hanskerommet kommer det kun kald luft. Noen som har forslag hva som må gjøre for å varmluft igjen ut av disse? :)

Skrevet

Kan nevne at det ikke er lenge siden bilen ble tappet av kjølevæske pga vanos overhaling og ble fylt kjølevæske på lørdagen og luftet litt på løftebukken og har kjørt litt i ettertid og etterfylt kjølevæske. Men trur ikke det luftinga som er problemet her da jeg har tappet ut kjølevæske 2 ganger tidligere pga vannpumpe bytting og termostat og fant ut par dager senere at det ble ikke helt tett ved termostathuset og måtte gjøre jobben på nytt. Var likens med varmeapparatet da å.

Skrevet

Det skal nok være sånn, dette er friskluft kanaler. Om du ser på vribryteren din som bestemmer hvor lufta skal komme, ser du at den er blå på den instillingen som gir luft gjennom de kanalene du nevner.

Er vel kun på senere modeller / med AC at du kan regulere varmluft der såvidt jeg vet.

Skrevet

Har AC på min bil, men vet ikke om den fungerer, er ikke vifte foran radiatoren til AC, husker ikke hvorfor den ble fjernet også er jeg usikker om det er sånn (gass) på den radiatoren.

På midtkonsollen er det to brytere som du kan stille på ved siden av kanalene oppfør cd spilleren. Den ene er for kald og varmluft(er markert med en blå sirkel på ene siden og rød på andre siden) og den andre er for å stenge eller åpne kanalen, mens på de andre kanalene så er det kun bryter for å stenge å åpne. Og sånn ellers så er bryterene under cd spilleren for å justere styrken på viften og hvor luften skal komme fra. Nu står den kun på frontruten, men kommer luft ut av alle kanalene om jeg lar bryteren stå åpen på alle kanalene og synes den bryteren er rar å vri på i forhold til det jeg er vant med i nyere biler.

Vet ikke om det skal være sånn, men synes ikke det blir noe særlig endring når jeg vrir bryteren en annet at jeg legger merke til det blir svakere trykk ved frontruten, har ikke sjekket om kanalene ved frontruten har blitt helt stengt der.

Skrevet

Den over cd spiller ja. Den skal vel alltid være på rød ellers kommer det berre friskluft.

Den til høgre for denne skal være på 1 slik at lufta kommer inn i kupéen.

Virker ikkje dette, kan det være ein wire som har løsnet. (eg kjenner ikkje til korleis dette fungerer på e36)

• 3 weeks later...
Skrevet

Hver gang jeg har hatt problemer med at det blåser kaldluft ett sted isteden for varmluft så har det vært fordi det har vært for lite kjøle/frostveske. Evt mangelfull lufting av systemet.

I og med at du også sier du har jobbet med systemet, vil jeg satt en knapp på at det er dette som er problemet.

Skrevet

Det drypper litt fra slangen og o-ringen rundt plastbeholderen der man fyller kjølevæske. Så har måtte etterfylt litt. Kan godt hende at den ikke har blitt luftet nok eller med at det læk litt, men synes da at deter rart at det kun blåser kaldluft fra samme plass hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...