Gå til innhold

Bytte fra m20b20 til m50b25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en E34 med m20b20 motor og manuell.

På siden har jeg liggende en m50b25 motor med automat kasse og drivverk bak.

Lurer på om det er mulighet for å hive m20 girkassa over på m50 så jeg får manuell. og hvilken utvekslig det hadde blitt med m50 bakaksel?

Eller om det evt. er billigere/enklere å bare få tak i en manuell kasse til m50 motoren?

Takker på forhånd for svar =)

Skrevet

Det er ikke så lett som du tror. Jeg holdt på med akuratt det samme, og jeg valgte å hugge bilen til slutt. M20 girkasse går på m50, men det blir feil vinkel, mellomaksel blir for lang. Ledningsnettet må byttes.

Skrevet

Tenkte meg at det kom til å bli noe slikt. Greit å få tak i en m50 kasse for så å prøve seg.

andre ting en bør tenke på?

mulig bedre løsning å hive en manuell kasse på bilen som allerede har m50 motoren?

Skrevet

Hvis du tidligere har hatt manuell så er ikke det noe stress. Men hvilken mod er bilen din? Min var 88, og jeg tok deler fra 91mod. Svært lite passet bolt on. Nye hull til girtravers måtte lages osv. Få tak i en m20b25. Jeg ville ikke startet på dette hvis du ikke har endel erfaring. Snakker av erfaring da jeg egentlig tapte 20tusen på det her sisst. Du må også ha mellomaksel fra m50girkasse.

Skrevet

Har en 520 88 manuell

Har også en 525 91 automat.

Det som betyr noe for meg er at jeg får manuell på 2,5 literen. og hvilket av karosseriene jeg bruker har ikke noe å si for meg. bare er litt mere finpussing på 525 karosseriet.

Hva mener du er det beste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...