Kalleklovn Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Vurderer å kjøpe en 2009 525xd som har kjørt ca 60 000. Bilen er rett fra service, og har fungert som leasingbil (bør man være skeptisk til det?). Den selges med forsikring fra http://www.carprotect.no. Er det noen som har erfaring med disse, og hva er det verdt? Mistenker at dette er et produkt ala eierskifteforsikring ved hus; det vil si at det koster penger men er null verdt. Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oball Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Det har sikkert sin verdi uten at jeg har vært borti det noe særlig.. Eierskifteforsikring på hus f.eks er jo veldig(!!!!) nyttig om uhellet først er ute !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Jeg ville forhørt meg hvordan reklamasjonsretten er på bilen når den har vært leaset. Juridisk sett, har den vært registrert på et firma, og reklamasjonsretten er 3år, istedet for 5, slik det hadde vært om bilen hadde vært privateid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalleklovn Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Takk for svar. Jeg vil tro at grunnen til at den selges med 24 mnd garanti er at den kun har 3 år på kjøpsloven og ikke 5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rodnebb Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 (endret) "Nybilforsikring" (bruktbilforsikring) fra www.carprotect.no har svært liten verdi. Jeg kjøpte en VW Passat brukt, importert fra Tyskland, med "nybilforsikring" fra Car Protect, for å dekke opp forskjellen mellom tysk 2års garanti og norsk 5års kjøpslov. Jeg har vert i kontakt med Torbjørn Lind, Daglig Leder i Car Protect.no AS, flere ganger og prøvd å få ut penger uten hell. Det er helt klart at denne "forsikringen" fra Carprotect ikke på noen måte tilsvarer norsk kjøpslov og 5års garanti (som forsikringen tross alt ble solgt som). Blandt annet dekker de ikke plastdeler, så da holderen som holder varselstrekanten i bakluka røk (utmatting pga lukking av døra - 2500kr) så dekket de ikke det. Jeg har også måttet skifte en demper - her svarer de ikke på epost en gang. I tillegg har det vert ting som har gått i stykker (bremsene - dyrt) som måtte oppgraderes, og hvor importøren ville ha dekket noe av kostnaden - dersom bilen hadde vert solgt i norge vel å merke. Å få dette ut fra Carprotect var det ikke snakk om. Det er altså byråkratisk og vanskelig å få ut penger fra folkene, og bare ergrelser. Blandt annet kan man jo ikke få ting reparert på merkeverkstedet med en gang feil blir påvist, i stedet må man kontakte carprotect, diskutere og vente inntil de bestemmer hvilket verksted du skal ta bilen på. Bedre å bare ta risikoen på egen kappe og punge ut om noe går galt spør du meg. Endret Januar 6, 2015 av rodnebb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 (endret) Jeg har god erfaring med de, har både fått byttet tannstanga og begge demperne mine på min F30, snakket da med furubakken da de tok videre kontakt:) Endret Januar 6, 2015 av badsha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå