Thorsrud Skrevet November 13, 2012 Skrevet November 13, 2012 Hallo Kjøpte meg nylig en E32 "730" . Men er egentlig en 750 bare at dette ikke er godkjent selvfølgelig. Eieren jeg kjøpte den av visste lite om dette, var helt grønn, han hadde bare kjørt sa han. Men den har gått igjennom EU med denne motoren. Det jeg fikk fortalt var at det var en donor bil 88 mod 750 (feit v12er) som alt ble flytta over til 730n, da motor, bremser, elektrisk, seter absolutt alt! Har ringt til forskjellige bmw intr som jeg kjenner som har bytta motor og fått godkjent det. (selvfølgelig bare 3 serier) og de mente det ikke skulle være noe problem og møte opp med bilen og vise det og få godkjent? Lurer på hva dere tror/vet/tenker om å godkjenne dette? Ringte BT og sa jeg hadde en 730 og vurderte motorbytte, og da svarte de bare at da må jeg levere søknad og få en saksbehandler, og dokumentere bytte, så skulle ikke det være ett stort problem. Har for tiden ingen dokumentasjon, jobber mer å få tak i den eieren som utførte motorbytte. Mtp å få tak i chassiNR div. Er litt grønn på godkjenning men vil gjerne høre noen synspunkter før jeg går fram med å prøve og godkjenne. Senkesett til e32 /coilovers ? Hvor i Norge kan man få tak i det. Finner bare fjører Er det bare mulig og få tak i chf 7.1 på bmw i Norge? Har lett litt overalt på nettet. Skulle byttet alt av reimer på v12ern og , har bare funnet viftereim , skulle hatt den multireima ganske kvikt ! Er det dette deler man må kjøpe hos bmw eller er det noen sider på nettet som selger dette i Norge ? Har noen erfaring med el ruter som ikke fungerer? El ruta på vs F , altså sjafør siden fungere ikke , plagsomt til tider , er det motorer som ryker på disse eller er det noe annet? Mange spørsmål -> lite svar
bmw-520i Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 sålenge alt(under) er flytta over skal det ikke ver et problem men du må ha råkarosseri nr på 750 som er flytta over på 730en. ta gjerne bilder av en 730 under og vis dette frem ved visning da kan du vise hva forskjellen er på 730 og 750 under som igjen gjør at du får dette godkjent lett.
Thorsrud Skrevet November 14, 2012 Forfatter Skrevet November 14, 2012 råkarosseri nr på 750? chassinr på donorbilen 750n?
bmw-520i Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 finn chassi nummer på 750 som skal være dokumentasjon for 750 delene som du har montert på 730 en gjerne regnummer også men det holder med råkarosseri nret så må du vise forskjellen mellom disse 2 bilene ta bilder vis delefilm eller katalog senn den gjerne inn på et bmw verksted sånn at de kan gå god for at det er 750 deler på denne. prøv å finn så mye dokumentasjon om dette at du overdriver litt sånn at du har mange kort på borde når du skal vise bilen
Thorsrud Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Men hvor er chassi nr på 7 serien ?
bmw-520i Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 åpne pansere å se der vindusviskerene er eller så skal du ha et skilt på høyre side ved siden av spylerveske tanken
bmw-520i Skrevet November 18, 2012 Skrevet November 18, 2012 http://www.schmiedmann.no/7_serie/E32.htm du kan få sveist til coilovers sett men da må du få et ekstra sett med fjørbein. da senner du de inn så blir det sveist profft uten tuv http://www.schmiedmann.no/7_serie/E32/u ... tm#1940259
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå