dIFEO Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Etter at jeg monterte depolykter på min BMW E46 så har jeg opplevd at jeg har fått dårligere lys. Jeg har prøvd å få bedre lys ved å bytte pærer x-antall ganger uten å få noe bedre lys. Har ikke tenkt å installere HID kit, men det må da være noe annet jeg kan gjøre? Jeg har noen teorier på hva som kan være galt. 1. Lyktene er skrudd fast for langt ned, slik at lyset ikke kommer langt nok frem. 2. Projektoren i lyktene sprer lyset for mye til at veien blir lyst opp skikkelig. 3. For dårlig med halogen pærer med projektor. Jeg bestilte et sett med pærer i 55w som visstnok skulle lyse 100% mer på veien. De lyste litt bedre enn original pærene, men enda ikke nok. Etter det gikk jeg for 100W pærer, jeg vet at dette kan ødelegge reflektoren, men selgeren av disse pærene (bilbelysning.no) garanterte med at den var fri for å brenne reflektor. Til og med disse pærene gjorde ikke noe forskjell. Har fortsatt dårlige lys på veien. Noen forslag på hva jeg kan gjøre? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 er justeringsskruer for å justere høyde og sidelengs. har du nok strøm inn på lyktene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dIFEO Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 er justeringsskruer for å justere høyde og sidelengs.har du nok strøm inn på lyktene? Har ikke testet med justeringsskruene og ikke strømmen. Jeg kan teste dette imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 er justeringsskruer for å justere høyde og sidelengs.har du nok strøm inn på lyktene? Har ikke testet med justeringsskruene og ikke strømmen. Jeg kan teste dette imorgen Sjekk da altså hvilken spenning du har på pæra når den lyser. Bør.være nærmest mulig batterispenningen, ved stor forskjell bør du legge opp rele og større kabler for bedre spenning. At selger garanterer dine reflektorer ved bruk av 100w pærer kan du nok bare glemme. Det er ikke tilfelle. De produserer så mye mer varme, uansett (ettersom de er 100w) at du vil svi reflektorene relativt lett. Og 100% pærene gir ikke dobbelt så mye lys, om du forventer dobbelt i den forstand at du ser dobbelt så langt, dobbelt så godt. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dIFEO Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 er justeringsskruer for å justere høyde og sidelengs.har du nok strøm inn på lyktene? Har ikke testet med justeringsskruene og ikke strømmen. Jeg kan teste dette imorgen Sjekk da altså hvilken spenning du har på pæra når den lyser. Bør.være nærmest mulig batterispenningen, ved stor forskjell bør du legge opp rele og større kabler for bedre spenning. At selger garanterer dine reflektorer ved bruk av 100w pærer kan du nok bare glemme. Det er ikke tilfelle. De produserer så mye mer varme, uansett (ettersom de er 100w) at du vil svi reflektorene relativt lett. Og 100% pærene gir ikke dobbelt så mye lys, om du forventer dobbelt i den forstand at du ser dobbelt så langt, dobbelt så godt. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2 Takker for svar og jeg skal sjekke dette! Angående 100W pærene, så kan du se selv her : http://www.bilbelysning.no/produkt/halogenparer/h7-power-halogen-6000k den ekstra kabelen som følger med tar opp mesteparten av varmen som pæren produserer, dermed at den ikke ødelegger reflektoren. har kjørt med disse pærene i 1-2 mnd og alt er like fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Tor nok du ville fått deg en real overraskels om du hadde foretatt en LUX-måling før og etter skifte til disse pærer. Og skulle man virkelig fått det testa, burde en lykt vært med std pære, og en av disse i den andre. Overraskelsen hadde nok vært stor tenker jeg! En annen sak er jo strømtrekk, ledningsnettet er overhodet ikke beregna for så store strømtrekk. Dette kan selvsagt løses ved å legge ny krets, og benytte org for styring av denne. Men å gjøre akkurat det, kan også være det som gir mest lys med std pærer også. I tillegg til å rengjøre lykta innvendig. For å dra det med ledningsnett enda litt lenger. Onkelen til min beste kamerat hadde slike pærer montert i sin bil (en annen tysk bil.) Der endte man opp med smelta hovedledningsnett. Prislapp på 10-20'000 bare for ledningsnettet. Deretter utallige timer for skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 kjøp en slik http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreserv ... ter-42680/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 kjøp en slik http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreserv ... ter-42680/ Dette er en kurant sak for nevnte problem ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Heisann. Eg har liggende ett par ubrukte depolykter med xenon som passer e46 facelift uten xenonlykter originalt. Du kan godt få kjøpe dei om dei passer til din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dIFEO Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Heisann. Eg har liggende ett par ubrukte depolykter med xenon som passer e46 facelift uten xenonlykter originalt. Du kan godt få kjøpe dei om dei passer til din bil. Har akkurat disse selv, de er et par mnd gamle også. ellers takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå