Gå til innhold

m43 tre sylindre og fyrverkeri-lukt fra eksos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort versjon: bilen går på tre sylindre når den er varm, og det lukter brent fyrverkeri fra eksosen. I tillegg blir eksosen veldig varm.

Lang versjon: var ute å kjørete i går da bilen begynte å gå på tre sylindre. Stoppet og fant ut at det luktet fyrverkeri av eksosen. Jeg begynte å kjøre hjem, når jeg ga litt gass gikk den av og til på alle fire, så jeg ga på en periode og da gikk den normalt til jeg kom hjem. I dag morges gikk den normalt helt til den ble varm, da begynte den å fuske igjen, og står nå langs veien mellom hjemme og skole ettersom eksosen ble såpass varm at jeg valgte å ikke ta sjansen på å brenne opp:-P skal ha diagnose i morgen, men er det noen som vet hva dette kan skyldes? Motoren er som titelen sier en m43b16 i en e36. Kan føye til at bilen ble kjørt ganske hardt i går.

Skrevet

Mens du står langs veien kan du jose om du ser noe unormalt. Plugghetter som har løsna osv. Har ingen kjennskap til motoren så kan desverre ikke være til videre hjelp..

Skrevet

Om det ikke tenner vil det komme bensin i eksosen. Da kan det hende det brenner opp der og blir varmt og lukter.

Tipping fra min side.. :)

Skrevet
Skal sjekke gnist i morgen, men vil det gi lukt på eksosen da??

Må huske att der er en syl som ikke forbrenner, og det vil nok lage blanda lukt i eksos.

Skrevet

Da skal jeg sjekke gnist før jeg drar sen inn og betaler i dyre dommer for diagnose. Kan coilen være ødelagt slik at den bare ikke gir tenning når motoren er varm? Mht at den fungerte bra kald.

Skrevet
Da skal jeg sjekke gnist før jeg drar sen inn og betaler i dyre dommer for diagnose. Kan coilen være ødelagt slik at den bare ikke gir tenning når motoren er varm? Mht at den fungerte bra kald.

Finn ut hvilken syl den ikke går på, så prøver du å sette på en annen plugg å da får du svaret om der er gnist eller ei.. Deretter kan du sjekke coil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...