Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei

Har vært målbevist på å bytte manefold en periode nå men mistet litt lysten etter at jeg leste at en mister mye/litt dreimoment og hk i det lave spektere.

så lurte på om noen tror dette er verdt å gjøre? og om en remap er et must.

henviser til denne karen som er overbevist om at det er verdt det

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=544874

har allerede kjøpt et kit og manefold, står ferdig satt sammen på stueborde hvor den ble stående når jeg ble i tvil

http://www.turnermotorsport.com/p-1965- ... 52s52.aspx

står 520 girkasse på bilen også så jeg subber vel rundt 3000 omdreining hele tiden.

setter pris på raskt svar i og med jeg tenkte å gjøre jobben i morgen.

ps. tenker motoren har gått rundt 280000 nå også, så om dette vil gå utover resultatet eller om motoren får dødskramper hadde vært fint å få en avklaring på, den sparker hvertfall som en hingst enda hvis jeg tar litt i.

Skrevet

Godt å høre, men er det nødvendig med remap for å merke det godt på toppdrage?

Fant så mye delte meninger når jeg googla det i gårkveld

Hvis ikke olezz hadde vært før deg haybimmsen så hadde jeg vurdert det. Bud? Kosta skjorta for alle delen men hvis jeg sammenligner det med hk pris på andre ting så er det billig

Skrevet

Håpte egentlig på et anna svar men blir vel til at jeg prøver meg frem. Hvis den bare er verdt 3 laken og jeg er misfornøyd så skal jeg kjøre med den på bare på trass hehe

Skrevet

Jeg har akkurat skiftet innsug på min M52TUB25, satt på M54B30 innsugsmanifold. Har tilgode å få prøvekjørt enda, men har søkt opp og ned, og jeg var ikke i tvil om å skifte. Ut i fra hva jeg har lest, justerer hjernen seg selv etter den nye luftmengden. Men det er klart at ett remap vil være bedre. Men jeg kommer ikke til å gjøre det med det første.

Har så å si bare lest positive tilbakemeldinger om dette bytte.

Skrevet

TIL ALLE SOM ER I TVIL OM Å BYTTE SITT M52B28 INSUG TIL M50B25 INSUG

Det er IKKE noe å være i tvil om hvis du har dette kittet http://www.turnermotorsport.com/p-1965- ... 52s52.aspx

Uten det blir det mest sansyning noe rot og mye som ikke vil fungere, eneste som var litt utjening var at topplokk ventilatoren måtte stå litt på skakke, servo olje beholderen måtte flyttes et lite granne, vet ikke om det har noe å si og det var litt knot å få festene til å passe (måtte bøyes litt)

Merket en stor økning helt fra 1000 omdreininger til ca 3200. en liten domp i veien (nesten ikke merkbar) fra 3200 til 4500 og en VELDIG god økning fra 4500 til 6000-

ble milt sakt en ny bil.

Jeg har enda ikke fått en "woooow" følelse men det regnte jeg ikke med.

Dette er absolutt ikke noe å være i tvil om, alle som har en 528i/M52B28 SKIFT INSUG!

ikke la den stakkarse motoren bli kvelt noe mere, LA DEN PUSTE!

Skrevet
Jeg har akkurat skiftet innsug på min M52TUB25, satt på M54B30 innsugsmanifold. Har tilgode å få prøvekjørt enda, men har søkt opp og ned, og jeg var ikke i tvil om å skifte. Ut i fra hva jeg har lest, justerer hjernen seg selv etter den nye luftmengden. Men det er klart at ett remap vil være bedre. Men jeg kommer ikke til å gjøre det med det første.

Har så å si bare lest positive tilbakemeldinger om dette bytte.

ikke for å være en gledes dreper men du skal ikke skifte insug på m52TU motoren, den vil aldri bli frisk med et anna insug (hvertfall det jeg har lest) men håper jeg tar feil, gi tilbake melding når du har prøvd den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...