snadderloff Skrevet November 15, 2012 Skrevet November 15, 2012 heihei Har vært målbevist på å bytte manefold en periode nå men mistet litt lysten etter at jeg leste at en mister mye/litt dreimoment og hk i det lave spektere. så lurte på om noen tror dette er verdt å gjøre? og om en remap er et must. henviser til denne karen som er overbevist om at det er verdt det http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=544874 har allerede kjøpt et kit og manefold, står ferdig satt sammen på stueborde hvor den ble stående når jeg ble i tvil http://www.turnermotorsport.com/p-1965- ... 52s52.aspx står 520 girkasse på bilen også så jeg subber vel rundt 3000 omdreining hele tiden. setter pris på raskt svar i og med jeg tenkte å gjøre jobben i morgen. ps. tenker motoren har gått rundt 280000 nå også, så om dette vil gå utover resultatet eller om motoren får dødskramper hadde vært fint å få en avklaring på, den sparker hvertfall som en hingst enda hvis jeg tar litt i.
snadderloff Skrevet November 15, 2012 Forfatter Skrevet November 15, 2012 Bump: ingen som har noen mening?
OLEZZ Skrevet November 15, 2012 Skrevet November 15, 2012 Du merker knappt tapet i bunn av registeret. Absolutt verdt å bytte.
haybimmsen Skrevet November 15, 2012 Skrevet November 15, 2012 Om du fortsatt er i tvil så kjøper jeg gjerne insuget med adapter med deg
snadderloff Skrevet November 16, 2012 Forfatter Skrevet November 16, 2012 Godt å høre, men er det nødvendig med remap for å merke det godt på toppdrage? Fant så mye delte meninger når jeg googla det i gårkveld Hvis ikke olezz hadde vært før deg haybimmsen så hadde jeg vurdert det. Bud? Kosta skjorta for alle delen men hvis jeg sammenligner det med hk pris på andre ting så er det billig
snadderloff Skrevet November 16, 2012 Forfatter Skrevet November 16, 2012 Må vel ha over 5høvdinger (følger med helt nytt motor deksel også til å dekke dysene)før det lønner seg for meg, men vil først og fremst prøve å bruke det selv.
Pesslaad Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Monter den på. Blir du missfornøyd ta den av igjen å sett på den originale
haybimmsen Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Hoy:p ja om du e missfornøyd så selg den til me til 3 lappa
snadderloff Skrevet November 16, 2012 Forfatter Skrevet November 16, 2012 Håpte egentlig på et anna svar men blir vel til at jeg prøver meg frem. Hvis den bare er verdt 3 laken og jeg er misfornøyd så skal jeg kjøre med den på bare på trass hehe
haybimmsen Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Du må nåkk optimalisere hjerna får at du skal få fullt ut av det
snadderloff Skrevet November 16, 2012 Forfatter Skrevet November 16, 2012 Okei, trodde loftmassemåleren og lambdasonden ordna det selv men har sett mange som mener at dem ¨må remappes
Jokka Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Jeg har akkurat skiftet innsug på min M52TUB25, satt på M54B30 innsugsmanifold. Har tilgode å få prøvekjørt enda, men har søkt opp og ned, og jeg var ikke i tvil om å skifte. Ut i fra hva jeg har lest, justerer hjernen seg selv etter den nye luftmengden. Men det er klart at ett remap vil være bedre. Men jeg kommer ikke til å gjøre det med det første. Har så å si bare lest positive tilbakemeldinger om dette bytte.
snadderloff Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 TIL ALLE SOM ER I TVIL OM Å BYTTE SITT M52B28 INSUG TIL M50B25 INSUG Det er IKKE noe å være i tvil om hvis du har dette kittet http://www.turnermotorsport.com/p-1965- ... 52s52.aspx Uten det blir det mest sansyning noe rot og mye som ikke vil fungere, eneste som var litt utjening var at topplokk ventilatoren måtte stå litt på skakke, servo olje beholderen måtte flyttes et lite granne, vet ikke om det har noe å si og det var litt knot å få festene til å passe (måtte bøyes litt) Merket en stor økning helt fra 1000 omdreininger til ca 3200. en liten domp i veien (nesten ikke merkbar) fra 3200 til 4500 og en VELDIG god økning fra 4500 til 6000- ble milt sakt en ny bil. Jeg har enda ikke fått en "woooow" følelse men det regnte jeg ikke med. Dette er absolutt ikke noe å være i tvil om, alle som har en 528i/M52B28 SKIFT INSUG! ikke la den stakkarse motoren bli kvelt noe mere, LA DEN PUSTE!
snadderloff Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Jeg har akkurat skiftet innsug på min M52TUB25, satt på M54B30 innsugsmanifold. Har tilgode å få prøvekjørt enda, men har søkt opp og ned, og jeg var ikke i tvil om å skifte. Ut i fra hva jeg har lest, justerer hjernen seg selv etter den nye luftmengden. Men det er klart at ett remap vil være bedre. Men jeg kommer ikke til å gjøre det med det første. Har så å si bare lest positive tilbakemeldinger om dette bytte. ikke for å være en gledes dreper men du skal ikke skifte insug på m52TU motoren, den vil aldri bli frisk med et anna insug (hvertfall det jeg har lest) men håper jeg tar feil, gi tilbake melding når du har prøvd den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå