Gå til innhold

Splittbaksete i E39 sedan. Hva går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tenkte å finne tak i et brukt fint skinninteriør til min E39 sedan. Er spesielt ett interiør jeg har sett meg ut som jeg liker særdeles godt og som ser ut til å være i perfekt stand. Det eneste minuset er at dette er tatt fra en bil uten såkalt splittbaksete (seter som kan felles ned bak)

billede.asp?map=2&billede=1117918_3_stor.jpg

Så.. vil et baksete som har fast rygg passe inn i en bil som har splittet baksete orginalt? :-k

Hørte med en BMW-mekaniker, og han mente det nok muligens ville gå, men var ikke helt sikker.

Og om noen her skulle ha peiling. Hva må gjøres for at de skal passe om de ikke passer rett inn?

Skrevet

dette vill nokk kunne bli vanskelig desverre.. du mangler noen feste punkt til ryggen som er fast i bakkant..

kanskje du har nederste festepunktet men dette tviler jeg på..

går sikkert å få til på et vis:)

Skrevet

Jeg har litt sveiseskills, men dersom dette blir veldig avansert å få til, så spørs det om jeg bare skal droppe hele greia og enten trekke opp de setene jeg allerede har eller fortsette å lete etter et interiør med splittbaksete.

Skrevet
Jeg har litt sveiseskills, men dersom dette blir veldig avansert å få til, så spørs det om jeg bare skal droppe hele greia og enten trekke opp de setene jeg allerede har eller fortsette å lete etter et interiør med splittbaksete.

altså langt ifra umulig:) må lage noen avstivninger ihvertfall og en falsk rygg på setet for å få det finerere:)

så må jo du lage noen "festeører" til de faste ryggene som du enten sveiser fast i bilen eller bolter:)

de 2 nederste festa tror jeg faktisk du skal ha (er ikke sikker) 1 festeøre med en bolt på hver side nede ved plastlisten bak:)

pluss du sikkert på fjerne feste anordningene øverst på de løse sideputene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...