Gå til innhold

1985, 316 e30 BaurCab, Eu-gokjent! 8500,-


nicolaitveter
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Bilen er en:

316, 1,8 liter bensin BaurCab

husker ikke om det er 75 eller 90 hk orginalt.

Kjøpte den som førstebil, hadde stått en stund innendørs. Begynte å skru og ordne med den men har funnet ut at det blir for mye og har ikke tid med tanke på litt ugunstig jobbing og.l.

Noen problemer: Når man har kjørt noen km en stund stund, kanskje i 60km/t og stopper opp, så går turtaller opp og ned, tror ikke det er noe feil. Gjør som regel dette når motoren har gått litt og er "varm".

Kan være litt vanskelig på vinteren, med at motoren "stopper" litt når man gasser.

Det jeg har gjort da er å ta av fordelerlokket og eventuelt tennplugg hettene og rense med WD-40 og tørke av. Da funker det som det skal.

Girkasse er grei. 5 gir.

Litt utstyr:

- Helt nye "sotet" frontlykter, prosjektor lamper verdi 3066,- kr. Helt like de orginale som kom fra HELLA.

- Følger med sotet blinklys, med parklysfunksjon. Lagt opp nye ledninger til blinklys. Verdi 390,- kr

- Følger med gule grøftelys, de er ikke orginale og ikke av den beste kvaliteten. Så ville invistert i orginale lykter.

- Følger også med to par sideblinklys, sotet og lyse. Verdi 199,- pr blinklys.

2 par blinklysglass foran, oransje og hvite.

Fronten er fjernet fordi jeg skulle bygge om til m-tech 2 front og bak.

Jeg fikk ikke bestilt alle festene osv.

Det er bare til å ta en telefon til www.schmiedmann.no og si du skal ha festeanordninger til m-tech 2 front og bak fangere til e30.

Jeg har øvre og nedre del av m-tech 2 fangere pluss bakfangere.

Kostet alt-i-alt 7585,- kr. også bestilt fra http://www.schmiedmann.no

Bilen er orginalt m-tech 1. De orginale delene til dette er ganske slitent osv. derfor jeg valgte å bytte ut.

Bilen generelt er det mye rust på hjulbuer bak, høyre kanal. Det er litt rundt forbi. tettet et lite rusthull med glassfiber da jeg kjøpte den bare for å få den eu godkjent.

Jeg skulle ha bilen til senk og bestilte meg coilovers til e30. Fikk settet og det viste seg at demperene foran ikke passet, bestilte de som passet til 51mm. Orginalt har e30 51mm og 45mm fjærbein, så jeg tror det er 45 på bilen min. Hele settet følger med. Det kostet 3990,- kr. Fra www.partsandretards.no

Ny forstilling med 51mm fjærbein er helt sikkert ikke noe vanskelig å få tak i.

Siden det ikke passet foran brukte jeg bare coilovers bak og kappet fjørene foran ganske mye. Det er nye stabilisatorstag foran og nye endeledd.

Settet er tuv-godkjent.

Interiøret er slitt, spesielt førersetet. Den er ellers hel og fin inni.

Cabriolet taket er ikke som de andre cabrioleter, det heter BaurCab. Man kan ta av toppen, som et soltak, som kan legges på skinner i bagasjerommet. Bakre delen drar man bakover og fester med skinntrekk. Bøylene til vinduene osv. står igjen. Den typen er det ikke mange igjen av. Lagt ved bilde av dette.

e9b39dijdnose9gom0wo.jpg

Det ble montert helt nytt eksosanlegg med ferrita dobbelstuss bak. Det koster 6000,- kr og ble lagd og montert av Bilens Eksosanlegg i Ski.

Jeg vil gjerne ha tilbake så mye som mulig av det jeg har invistert selv.

I og med at det følger med x antall deler og at den er eu godkjent til 31.10.2013

Så alt-i-alt av deler jeg har kjøpt til bilen så blir det på: 22.153,- kr.

Pluss fullt stereoanlegg kjøpt og montert av BugBoys i Fredrikstad.

- Alpine spiller

- Allt annet er fra GroundZero.

Dette kostet 15000,- kr

Vil ha ett tilegg i prisen hvis anlegget skal følge med.

Spiller bra!

Den selges som den står.

Hvis det er innteressant, så er bilen fullt mulig å få noe bra ut av! Nye fester til fronten og bak pluss fjerning av rust så er mye gjort.

Beklager at bildene er litt "dårlig" og at bilen er skitten.

s5kdp75rq3ip4icgy506.jpg

Fra Siden, litt rustflekker nederst på dør osv.

v1y8wtzm87vms15hlioy.jpg

Bak.

l5ecmdmouaxdre5qu2pf.jpg

Sotet hovedlykter med oransje parklys. Fronten er her fjernet.

uij2whd3gskaixt9r0ww.jpg

Hel og tett cab, to små hull som er dekket med tekstilteip i så å si lik farge som caben.

gopjjx98iz696s6clvsp.jpg

Teipen på hanskerommet er det fordi låsen slo seg vrang og jeg måtte slå den opp fordi politiet skulle se vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...