Gå til innhold

Bruke og "tjuvkoble" Bosch lmm fra M60 på M52 motor? Mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, bilen min har over 2-3 dager begynt å bruke 1,3 liter per mil istedenfor ca 0.9 og er temmelig daff før den er godt oppe i turtall... da drar motoren noenlunde som før. Det er snakk om en 1998 mod M52B25 enkelvanos med siemens luftmassemåler.

Motoren går jevnt, men akkurat som om den hadde dårlige plugger dvs litt røft men uten svinginger i turtall. Blir ingen forskjell om jeg kobler lmm ut eller inn igjen. Ser at det er 4 tusen for en ny lmm og fant ingen "brukte" lokalt og vil ha det fikset snarest mulig. Er ikke sikker om dette er lmm, men vil sjekke det.

Jeg fant ut at jeg har en lmm fra M60B30 og er også en 4 pins. Det som er forskjellig er at plasten er formet litt annerledes på den, men pinnene er helt lik og selve festene til innsuget osv også er like. Tenkte at jeg kan kutte av pluggen til lmm på min motor og koble til den fra M60 og "tjuvkoble".

Noen som har gjort dette før? Er redd for at jeg kan svi motorstyringen :whistle:

Skrevet

Har gitt lmm en skikkelig rens med bremserengjøring og det virker som det forbedret ting, men veldig marginalt.

Kom frem til at jeg lar være å prøve og tar heller en skikkelig diagnose med mindre noen har prøvd uten at ting ble svidd :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...