Thorsrud Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Får opp denne og feilkoden på min E32 750. På lokket i motoren står det Oil Chf 7,1. Lest litt innpå her og er inneforstått med at man da må bruke CHF11S? http://biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-S ... 1S-369870/ Men må jeg bytte alt da, hvor mange liter inneholder tanken på den? Prøvde og finne en enkel instruks på påfylling/bytte av servoolje men fant ingenting?... Er det bare å åpne den skruen med oil chf 7,1 skriften på seg?
Thorsrud Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Prøver også å finne coilovers/senkesett m dempere til denne, men så noe om at pga EDC'n er det lettest og bare bytte fjører?
camxer Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Om jeg ikke tar feil, så har E32 750i hydraulisk nivåregulering og både servo og nivåregulering bruker samme olje fra samme beholder. Det er derfor veldig viktig å bruke samme type olje som i dette tilfellet er CHF 7.1. ATF er iallefall ikke beregnet til nivåreg. og jeg ville ikke ha tatt sjansen med CHF11S med tanke på at hvis noe går galt så blir det veeldig dyrt. CHF 7.1 kan du sikkert få ganske lett hos bavaria/bmwforhandler. Koster sikkert litt, men da er du iallefall sikker at ting blir ikke ødelagt
Thorsrud Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 noen som har svar på resten? ty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå