Gå til innhold

Chip/tuningbox bmw e46 320d

SteffenB
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen bra tuningbokser til e46 320d preface? (136hk)

Vet at det er veldig variasjon når det gjelder tuningboks, og det vil aldri bli like bra som en omprogrammering.. men er det slik at selv den beste boksen bare er dritt og soter mye uansett?

Tenker på feks. BSR, bestchip.no, DTK biltuning.no osv...

Er jo endel å spare på dette iforhold til omprogrammering, med mindre selv den beste boksen er dritt da såklart..

Vet at turboen gjerne ryker fortere, men regner med at den kommer til å gjøre dette uansett senere. Det eneste jeg er bekymret for er om det ødelegger annet på motoren og soter mye mer uansett hvilken boks du har.. Men dette kommer vel gjerne an på hvilken kvalitet det er på boksen også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert MANGE ganger her inne tidligere.. Jeg forslår at du søker. :)

Er klar over det, og søkte før jeg la ut denne tråden..

Mange som sier styr unna, men uten å begrunne det noe særlig, og andre som skrøyder over noen enkelte bokser, og at de ikke har fått noe havari e.l..

Det eneste jeg fant ut var at en boks sender ut falske signaler som KUN skrur opp dieseltilførselen og ingenting annet, og dette soter vel litt mer, og sliter litt mer på høytrykkspumpa.. Og det er bedre med en omprogrammering pga. da endres mye mer som får bilen til å gå bedre, men dette er jo også dyrere da..

Men jeg lurer fortsatt på om man skal holde seg LANGT unna ALT av bokser, eller kun enkelte? Jeg lurer blant annet på om bestchip.no er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du har missforstått. De boksene feks BSR har er ikke typiske "tuningbokser".

Det BSR leverer er en liten datamaskin som du kobler til diagnosekontakten inne i bilen. Så laster den over et nytt program til motorstyringen din. Dette er bare så du slipper å kjøre til BSR for å programmere. Du kan også tilbakestille.

Tuningboksene som er fy-fy er de som du kobler i motorrommet for å lure motorstyringen din.

Dette er en fyfy boks:

51534.jpg

Dette er ikke fyfy:

PPC-2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...