Sturlis Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Har en e32 735i med automatkasse som har sagt takk for seg. Når jeg kjøpte bilen for ikke så lenge siden stod kassa i nødmodus, den gikk bare i 3.gir hele tia (fungerte også i revers, park og neutral naturligvis), men 1,2 og 3. "manuelle gir" med spaken fungerte ikke, den var låst i tredje gir i drive.. Fikk tatt en diagnose på den, men de fikk ikke kontakt med girkassehjernen. Fikk beskjed om at det kunne være at den ikke fikk strøm eller at den var gåen. Ett par dager etter begynte den plutselig å slure litt, akkurat som en manuell bil med gåen clutch, før den etter ett par hundre meter ikke gikk fremover i det hele tatt. Nå går bilen kun i revers. Hva kommer dette av? Kan det bare være en elektrisk feil, som f.eks. gåen girkassehjerne eller giveren til girspaken? Eller er rett og slett girkassa eller converteren gåen?
evi Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Regner med at det er lamellene til clutchen i kassa som er gåene. Jeg har en slik kasse, converter, hjerne++ liggende om det viser seg at du må ha ny.
Sturlis Skrevet November 19, 2012 Forfatter Skrevet November 19, 2012 Men hvorfor fungerer den da helt fint i revers?
evi Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Revers har egen clutch. Du kan peile oljen, men tror det ville vært andre symptomer om den var problemet.
evi Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Her er første tråden jeg fant om noen andre som har samme problem, hvor det ikke kun var varmgang i kassa. viewtopic.php?f=1&t=93993
Sturlis Skrevet November 19, 2012 Forfatter Skrevet November 19, 2012 Revers har egen clutch ja, det forklarer jo dessverre litt... Mener det var greit med olje på den føre, men om det skulle vise seg at det er lite olje på kassa, skal det kunne løse problemet bare ved å fylle på olje? Mulig jeg spør dumt asså, men jeg har 0 peiling whatsoever på automatkasser...
evi Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Det skader vel ikke å prøve, men setter en femmer på at det er clutchen.
evi Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Isåfall kan du tappe av olje også. Se hvordan tilstand på den er. Er en plugg midt under kassa, mener det er umbrako.
evi Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Kan også være lurt å måle hvor mye olje du tapper av, så du vet sånn cirka hvor mye som skal på igjen. Lukt på olja, lukter den brent er ikke det et godt tegn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå