Gå til innhold

E93 - Feilvarsel om slitte bremseklosser på E93.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akkurat opp på skjermen at bremseklossene foran var utslitt og 0km igjen, så nå lyser bremselampa rødt og "gong" lyden kommer stadig. Irriterende.

Bremseklossene er relativt nye, så jeg ønsker tips om hvordan dette systemet kan resettes?!

Må jeg innom verksted?

Skrevet

Hei

Det er ikke sikkert du trenger å bytte sensor.

Bremsevarsleren slår seg på hvis sensoren er slitt/ødelagt = bremsklossene er utslitt

eller det er X kilometer siden den var resatt.

Jeg byttet klosser og sensorer på min E93 etter en stund fikk jeg varsel om at det var på tide å bytte.

Resatte ved hjelp instrument panelet.

Mener å huske at du skal holde kilometer knappen inne mens du trykker en gang på startknappen, da kommer du inn i en undermeny som viser neste EU kontroll, når du skal bytte bremsvæske ,osv og når du skal bytte klosser etter km.

Gå inn på bremsevarsleren som varsler og voila, alt ok

Hvis du ikke finner ut hvordan du gjør det kan jeg laste opp et youtube klipp

Topper

Skrevet

Heisann.

Takk for svar. Jeg var litt usikker på om dette fungerte på min modell. Godt å få det bekreftet. Har allerede forsøkt å resette slik som du beskriver i undermenyen. Problemet var da at km gikk fra ca 100 og direkte til null/utslitt både foran og bak. Nå får jeg ikke resatt den igjen. Antar at sensoren ikke ble skiftet ved forrige bremseklosskifte, så nå er den helt utslitt ?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...