Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg kjøpt meg en E36 coupe med understell,drivverk, og bremser i fra M3, har også en engelsk original m3 som er rustfri som skal bygges på, men blir og bygge e36 i første omgang og så bygge m3 ettehvert.

Blokk : M50b25 borret planet m52b28 veiv, HPO motorsport Råder, supertech stempler arp studs

topp : Standard ventiler, fullradie seter, standard fjærer lett portet i eksos, dobble innsugkammer, M3 kjedetsrammer

grenrør i fra OBX, KSR 44mm WG, turbo blir vel fra precision, 6266 eller 6466.

originalt innsug foreløpig, custom plenum er under konstruksjon, med pierburg magnesium 76mm spjeld fra porsche/RUF, 50mm fullradie tratter

blir og kjøre vipec v44, msd coiler, rochester 1260cc dyser, 2stk 044 pumper.

ønsket effekt i motor 650+

m3 kasse. tilton 3 plate clutch 1200nm

super angle kit fra SLR fra US and A (samme kit som chelsea denofa hadde i e36)

bremser er fra m3, calipere forran fra e46, polyflex foringer i for og bakstilling

m3 understell og diff., blir enten BC racing eller XYZ coilovere.

m3 fangere forran og bak, Chelsea denofa skjermbreddere.

carbon panser og bakluke (CSL)

Skrevet

som kim sier, kan nok hende boost controllen er litt ute av "kontroll" så vi benker jo mer hvis motor vil, men målet er 650, klarer jeg det er jeg fornøyd:) 1250cc på E85 tror jeg ikke er så veldig mye for stort:)

  • 1 month later...
Skrevet

har nå gjort litt mer fått tak i komplett m3 styling, så holder på med cooler fester, osv.

20121228_182520_zps9c1e9ca6.jpg

ribba innvendig

20121228_182508_zpsd15726c3.jpg

m3 bremser med e46 caliper

20121228_182528_zpsb2cb81ed.jpg

20121228_182533_zpsd8455444.jpg

M3 fanger

20121228_182442_zps1d21da1a.jpg

20121228_182438_zpsf7f54996.jpg

M3 frontfanger

20121228_182703_zps7bc8a161.jpg

20121228_182446_zps1c5c1e93.jpg

20121228_182451_zps941d940e.jpg

prøvemontering av motor

skulle egentlig kjøre en 6466 turbo i år, men lommeboka tynnes fort ut så jeg hadde en 6262billet liggende fra i fjor som spiste ett filter og tok vifte bladene, men turboen var jo helt ny da, og Kim hos Kimmit hadde en 5862 turbo liggende med rast oljelager, så vi demonterte begge to og flyttet kompressor del over på min, så blir en 5862 med ,81 hus på m50 i år, så får vi se hvordan det funker! så stor tak til kim hos kimmit! han som også ordnet M3 kitt til meg, glad for og ha de gutta som en av mine samarbeidspartnere!

20130104_153825_zps12d28082.jpg 6262 med gåen kompressor del.

20130104_153831_zps1977fcc0.jpg

20130104_155258_zps08d6c62e.jpg

2 blir til 1!:)

20130104_164020_zps480349b9.jpg

20130104_164033_zps45f30a0f.jpg

ferdig!

Skrevet

da har jeg påbegynt WG plassering Downpipe og eksos bygging på bilen, fikk gjort litt i helga, men måtte gi meg da ryggen sa takk for seg etter og ha løftet feil når jeg skulle ha en m50blokk i bukken, men legger ut bilder av det lille som er gjort!:)

Skrevet

har da skjedd litt i garasjen! bilen har fått eksos hele veien 3,5 rustfri, WG er plassert! dreid motorfester i alu og nylon, modifisert fjærtårn for plass til DP, så nå alt er nå montert i motorrom+front osv, nå skal alt monteres til minste detalj så skal alt nerplukkes i motorrommet og så skal det pusses sparkles og lakkeres, før alt skal nedi igjen! slenger ut no bilder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...