Gå til innhold

M50B25 tunggans problem, video!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått ett problem med bmw'n min nå, Når jeg starter den begynner den å jage på turtall, dere kan se filmen, bilen ble startet opp, så begynnte jeg å filme. Tok diagnose for en tid tilbake, og fikk feil på lambda, var plaget med at den var både lite og normal kraft alt ette hva den følte for selv. denne ble byttet men var enda ikke førnøyd med draget. Var også plaget med gassheng(motoren holdt det turtallet jeg hadde før jeg girte) måtte sette bilen i ett høyere gir å sleppe clutchen for at den skulle gå ned igjenn. Går ikke så bra som den skal.

Litt rotete info her, men det jeg lurer på er om dette kan være tunggangsregulator?

Har du eller vet om noen som har hatt samme problem?

FILM

Skrevet

Første jeg tenker på er egentlig falsk luft. Greieste måten og teste det er å spraye rundt innsuget og røret før innsuget etter lmm. Er det falskluft noe sted der vil turtallet endre seg når det dras inn startgass istedenfor.

Skrevet

sikkert tommgangsregulatoren... har hatt problem sjøl med tomgangen på fleire m50b25 motorer. skru den ta og rens den og gjerne smøre den etterpå ;) må sikkert bevege litt på stemple inni for å få ut all driten :)

Skrevet
sikkert tommgangsregulatoren... har hatt problem sjøl med tomgangen på fleire m50b25 motorer. skru den ta og rens den og gjerne smøre den etterpå ;) må sikkert bevege litt på stemple inni for å få ut all driten :)

Den ligger å jokker litt på turtall, og høres ut som den feiltenner, for det poffer ut eksosen. Trengerikke ny? Bare gjøre rein den gamle?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...