e34tdss Skrevet November 20, 2012 Skrevet November 20, 2012 Hei, har i de siste dagene oppdaget en ulyd i motoren på min e34tds. Dette har ikke kommet over måneder, men iløped av siste uke. Jeg vet at det er byttet olje på bilen nylig og oljen som er puttet i er 15W40, altså noe tykkere enn det som er vanlig (?) Kan dette være den enkle årsaken? Motoren lager denne lyden når den er både kald og varm, ingen endring i lyd. Har også et lydklipp der jeg holdt mobilen i motorrommet, og åpnet ettervært oljelukket på toppen da dere hører lyden blir mye mer tydelig: På forhånd takk!
e34tdss Skrevet November 20, 2012 Forfatter Skrevet November 20, 2012 Og er det noen som vet hvilken olje denne motoren anbefales med? Og hvor mange liter skal man fylle på med oljefilter bytte?
Thewiz Skrevet November 21, 2012 Skrevet November 21, 2012 0W-40 er anbefalt på din motor av Castrol. Hva hadde du på bilen før?
e34tdss Skrevet November 21, 2012 Forfatter Skrevet November 21, 2012 Hadde 5W-40 før, men er 15W-40 nå
Thewiz Skrevet November 21, 2012 Skrevet November 21, 2012 Høres ut som rådebank for min del ihvertfall. Øker "tikkingen" i takt med turtallet hvis du ruser den?
e34tdss Skrevet November 21, 2012 Forfatter Skrevet November 21, 2012 Tikkingen øker med turtallet ja, men høres høyest ut på tomgang synes jeg. Kan og legge til at bilen har blitt utrolig "slapp" på kald motor, vertfall i første gir eller revers. Må slure på clutch og gi en god del gass for å komme meg agårde, å enda da "hopper" den fremover, og er jeg litt for rask ut med clutch så dør hele bilen av. Men dette er bare når den er kald. Kan dette ha noen sammenheng?
Ballder Skrevet November 22, 2012 Skrevet November 22, 2012 Kjør komptest. Høres ventil relatert ut i mine ører, men jævlig vanskelig og høre ordentlig via slike klipp og attpåtil en diesel. Men for meg høres det ut som om lyden har en alt for hurtig syklus til og være råde. Da snakker vi flere råder som har tatt kvelden ihvertfall, og det skjer sjeldent tør jeg påstå.
Mercedesbenz4ever Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 Fant du ut av det??:) har samme problem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå