Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle starte en tråd med mitt innkjøpte Bmw prosjekt.

Hadde tidligere en BMW 535 hartge, gikk så over til 200 sx, men falt endelig tilbake til BMW.

Siden mye av tiden om dagen etter jobb går med på og trille barnevogn, prøver jeg og ha en noen lunde rask fremgang på dette. Men vi får se om jeg klarer mitt mål om og være med til BUD til sommeren igjen.

Bilen er en Original BMW 325 coupe med takluke, og i henholdsvis bra stand.

Noe plukk er det selvfølgelig med den.

Når jeg hentet den var det noen store stygge klistremerker i frontruta, og så svartsotede ruter at jeg såg ikke gjennom i det heletatt.

Bilen har godkjent Coilovers i vognkortet, og powerflex understell.

Noe av det som er gjort så langt er:

- Dra av sotefilm på lykter (gjort)

- Dra av sotefilm på Ruter (gjort)

- Bytte bremseklosser (gjort)

- Bytte bremsecalipere venstre og høyre side. (gjort)

- Montere hovedstrømsbryter (gjort)

- Montere ny cd spiller (gjort)

- Nye Vinterdekk (gjort)

- M-tech ratt (Gjort).

- Bytte Girkasse (Gjort)

- Montere Shortshift (Gjort)

- Ny girkule (Gjort)

- Bytte frostvæske (Gjort)

- Bytte Vannpumpe (Gjort)

- Byttet Framstol (Gjort)

Planer for vinteren er:

- Min drøm om ATS Old school felger i 15''.

- Skru den helt ned på coilovers.

- Montere nye høytalere skjult inne i bilen med liten forsterker for ren og pen lyd.

- Gjøre listene komplett rundt hele bil.

- Ny Frontplate. (kjøpt)

- kappe vekk reservehjulbrønnen så man ikke ser den når man står bak.

- komplett rens av interiør.

- Valse hjulbuer.

Hvis dette slår gjennom i løpet av vinteren skal man heller ikke se bort fra en lakkering i samme farge igjen.

Jeg velger og holde på originalt utseendet. lavest mulig med breie old school felg.

Skal prøve og være flink til og legge ut bilder etterhvert som jeg driver, og håper på gode innspill, og hyggelige tilbakemeldinger.

Slik var den når jeg hentet den.

70iknd0jsonbyiy15q5r.jpg

5e5imqbp7qqyqyxc07re.jpg

Nå er det dørtrekk der. den er ryddet. Jeg skal legge ut bilder av førerstol så min forespørsel etter ny blir til og skjønne.

3jmwluwj2lpfbp85wlyq.jpg

Shortshift og digg er kjøpt inn.

hco1p7zvrsz36z6fwz3v.jpg

Uten klistremerket i ruta. bilde av bilen i dag kommer fortløpende.

ts3bj7ox9jjktjcjk8r0.jpg

Ett illustrasjonsbilde hentet fra google.com av de felgene jeg ønsker og sette på denne.

5wi2ik2k63e1uawmb7s8.gif

Har satt inn det nye rattet på morgen kvisten i dag. Mere opperasjon kommer senere i dag:)

rio0tgd67vbxpbi2iiyt.jpg

Her er setet mitt, og hvis noen har tilsvarende sete uten hull som de skal selge. ta gjerne kontakt med meg. PM eller her.

hlpsn3chkvs1q99uo8pm.jpg

Har også fått tak i spacere som jeg har tenkt og ha fremme på bilen. Det er 20mm. Får se om jeg får tak i tilsvarende eller bredere til og ha bak. Dette avhenger jo selvsagt av hvilke hjul det blir på bilen.

mmktbe8bh77mmhwu30e1.jpg

Kong vinter var slem mot låsen min og da ble jeg litt for hard i klypa!

Etter besøk hos flere låsesmed i byen, fikk jeg endelig tak i en som klarte og fikse ny nøkkel for en slant :)

o1zskvmhs2auxpt80mvw.jpg

En liten oppdatering på hva som Skjer om dagen.

Nå har jeg bestilt ny frontplate som antageligvis kommer på tirsdag.

Også har jeg kjøpt førerstol av en Ulf inne her på forumet. Da tenker jeg det er dags for og begynne og rense interiør, og få den til og se noe bedre ut innvendig.

Skal legge ut bilder av dette så fort jeg får det, og av prosessen når jeg begyner,

Er det noen som har noe gode tips på hvilke produkter jeg kan bruke inne i bilen, av såpe og den slags?

Er det grønnsåpe som gjelder for og vaske stoffet eller er det noe annet gromt?

• 2 weeks later...
Skrevet

Liten update kanskje :)

Nå når de 20 onde vonde kuldegraderne har beiset over østlandet så har jeg brukt bilen litt.

Den starter helt fint, og det må jeg si jeg faktisk er litt overrasket over.

Det jeg ikke har vært så imponert over, er at bilen ikke blir varm.

Den sto og gikk i en time ute her, og det resulterte kun i at tempnåla gikk som en pinpong ball frem og tilbake, det blåste kaldt, og det ble heller ikke varmt når jeg kjørte.

Den bruker ikke kjølevæske etter det jeg kan se, og jeg har derfor gått til innkjøp av begge tempfølerne nye, og ny termostat.

Håper da på at jeg kan få låne verkstedet til en kompis på torsdag så jeg kan bytte det der da. Så slipper jeg og stå ute i 20 minus.

Hvis jeg slipper til der da, skal jeg også bytte girkasse og montere ny shortshift i samme sleng.

Håper også på at den nye førerstolen min kommer i morgen.

Kjør på og gi meg positive/negative, produktive eller destruktive tilbakemeldinger :)

Skrevet
liker planene dine, tror det hadde sett veldig bra ut me de ats felgene på en lav e30 :)

Takk for det,

Foreløbig har jeg ikke klart og finne noen i 16'', men det er enda en stund til sommeren :)

Skrevet
liker planene dine, tror det hadde sett veldig bra ut me de ats felgene på en lav e30 :)

Takk for det,

Foreløbig har jeg ikke klart og finne noen i 16'', men det er enda en stund til sommeren :)

Så vidt jeg vet så har man aldri fått ATS Classic i 16".. Har vel bare sett 13" og 15".

Skrevet

Takk for det,

Så vidt jeg vet så har man aldri fått ATS Classic i 16".. Har vel bare sett 13" og 15".

+1

tok et kjapt søk nå å fant kun i 13-15". tror ikke de felgene kom i 16"

Skrevet

En update etter girkassebytte kan jo passe seg.

Til og være første gang jeg gjorde dette på en E30, så syntes jeg det var til tider ganske kronglette siden jeg ikke viste hvor det ar lettest og gå på noen av boltene.

Jeg skal flaut ærlig innrømme at det gikk faktisk 13 timer på og bytte kassa, og det skal være sagt at jeg kunne spart meg for fire timer med sliting på en bolt om jeg kunne tatt en tlf litt før :)

Kassa fungerer overraskende bra faktisk.

Jeg byttet også termostat, begge temp.følerene, og kjølevæske.

Det er det styggeste rustvannet jeg har sett i en radiator noen gang når jeg blåste det reint. så jeg har en plan om og gjøre dette en to tre ganger til så jeg hvertfall får det reint der.

Legger også med noen bilder så det vises litt hva jeg drev med.

Jeg pella ned mellomakslingen.

rmkyqjjysvzdifjnzfa7.jpg

slapp ned eksosanlegget.

6pojzkqwqswtmsu4amop.jpg

Stemningsbilde av bilen på bukk.

cdvr585ho922hgkeg1gb.jpg

Her måtte jeg borre opp hull slik at svinhjulsensoren kunne stikkes inn. Lurer egentlig på hvordan det har seg at den ene kassa hadde hull, og den andre ikke.

Er det ikke alle biler som har dette?

mfibgs5tazbaqcfkzin4.jpg

Ny girkule og shortshift ble det også!

hykpx3tzll94ftde9td7.jpg

Skrevet

UPDAAATE!!

Jeg forhørte meg her innne angående temp nåla som fløy som en pingpong ball.

Jeg byttet begge tempfølerne, og termostat.

Jeg fylte på kjølevæske, og den ble glodvarm, og ikke bra.

I går prøvde jeg og skjule gjennom hele systemet, og fant forøvrig ut at det hadde fryst i ekspansjonstanken. så fylte jeg på nytt igjen, men det resulterte i det når jeg skulle lufte den, at den kokte igjen! Og termostaten åpnet fortstatt ikke.

Da ble jeg tipset om og bytte vannpumpe og har dermed kjøpt det i dag og byttet den.

Nå er den fylt opp igjen, og luftet. Det koker ikke lengre. og den funker helt fint.

MEN, temp nåla står helt over på kokepunktet, selv om den ikke koker.

Det finnes ikke problem med koking i det heletatt lengre, så jeg vurderer nå og kjøpe en ekstern temp måler og montere. Så får vi se.

Bensin måleren stopper på 30 liter, da er den tom. Noen som vet om det kan ha en sammenheng i at den står helt over på andre siden?

Jeg ser forøvrig nå at jeg har kjøpt en bil som var langt fra det jeg ble informert om.

Jeg begynner og tvile på at motoren er så seriøst overhalt som det ble sagt. Det fulgte jo ikke kvitteringer med så det tok jeg med en klype salt i utgangspunktet.

Så langt er alt jeg har plukket av bilen vært kjøpt på biltema, og jeg har satt på igjen originalt, eller Meca varer.

Jeg la også merke til under girkasse skiftet at det er prøvd og fikse noe rust under. Det er kjittet her og der, og sveist inn ei ny plate i gulvet som det ikke var noe behandling på.

jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til og utbedre dette, Men litt forbedring må jeg få til.

Har også montert hovedstrømsbryter som det står lengre opp her. DER har jeg gjort noe feil. Den tapper seg for strøm, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg feilsøker, så der håper jeg at jeg har en god kompis i nærheten :)

Legger til noen bilder, Så ser dere litt av det som har skjedd hvertfall.

Ett bilde av motorrommet :)

2n4rbydnfk538g2ihst6.jpg

Bilde av isen jeg skrev om!

s9azroox770g6r5zh6m9.jpg

As you see!

5xop5ryrzf6ku97murh0.jpg

• 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...