steinsus Skrevet November 22, 2012 Skrevet November 22, 2012 Det har blitt et sett omslipte kammer til BMW V12 motoren til overs. Disse selges for 5000,- eller bud. Bare omslipingen hos KM Cams kostet 5000,- Kammene passer i orginal opplagring og er slipt til max durasjon, direkte utbyttbare med org kammene, ingen extra greier bare montere rett på. Disse har ikke vært montert etter omsliping. Vh. Stein tlf 99310944 steinsusrud@gmail.com
steinsus Skrevet November 23, 2012 Forfatter Skrevet November 23, 2012 bump, rykker fort bakover i køen her ja.
steinsus Skrevet November 26, 2012 Forfatter Skrevet November 26, 2012 Broder'n sier at han slipper de av gårde for 4000,- Det er grisebillig, De er perfekte for turbokonvertering også. Vh. Stein
steinsus Skrevet Desember 8, 2012 Forfatter Skrevet Desember 8, 2012 m70 eller m73 kammer ? Mener det er til M70, men jeg skal sjekke opp. Den kommer fra en 750 motor iaf. Hvor vi du ha de levert ? Vh. Stein 99310944
E-30 big Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 Ikke for å ødelegge anonsen din men er du HELT sikker på att dette passer rett i M70 uten modds ? Synes dette ligner fert på noe greier jeg fikk fra der for mange år siden som IKKE passa uten å gjøre masse men Var i alle fall samme løft på dem å med den lillediameteren der blir løfterene for korte.Resultatet er at hele veggen rundt løfterene gir etter å så slår den løs ventil låsen å da starter moroa når dette skjer under kjøring. Har bilde av resultatet som er ventil opp/ned gjennom stempelet vil di se Kan sjekke vil du for jeg har det liggende.
steinsus Skrevet Desember 13, 2012 Forfatter Skrevet Desember 13, 2012 Japp, det er vi helt sikre på, kammene ble plukket ut av motoren og sendt til KM Cams for omsliping til max durasjon basert på orginale løftere og ventiler og stempel. Kan ikke se at det skal kunne bli så mye mods ut av det egentlig men har jo ikke montert den i noe motor etter at vi fikk den tilbake da. Vh. Stein
E-30 big Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 Var det jeg gjorde også. Kan måle litt på di jeg har liggende i morgen viss du vil sjekke, samme løft og dur i alle fall Men kan hende dette er noe annet. Har vel også tilkommet info på hjemme siden hans om att dette settet trenger modds viss jeg husker riktig.
steinsus Skrevet Desember 13, 2012 Forfatter Skrevet Desember 13, 2012 Var det jeg gjorde også. Kan måle litt på di jeg har liggende i morgen viss du vil sjekke, samme løft og dur i alle fall Men kan hende dette er noe annet. Har vel også tilkommet info på hjemme siden hans om att dette settet trenger modds viss jeg husker riktig. Supert om du kan gjøre det, vil jo komme ny eier tilgode det Finner du linken til den infoen om mods er det veldig bra også, om det gjelder for disse kammene også da. Vh. Stein
E-30 big Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Happy år. Send meg et pip på 900 27122 litt utpå dagen skal jeg ringe deg ang. målene på kammene Har glemt det
steinsus Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Skrevet Januar 3, 2013 Da har jeg fått litt mer info her om hva som må gjøres for å bruke disse kammene. Man sliper ned grunnsirkelen på kammen dvs motsatt side av løfte høyden på kammen. for og kompansere for ventilklaringen må det nå enten legges shims imellom kammen og ventilen, eller slipe ventilsetet inn i toppen tilsvarende det som grunnsirkelen er tatt av. Teknisk konsulent for 02/classic Stig johansen Så tusen takk til Stig her for detaljer.
E-30 big Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Da har jeg fått litt mer info her om hva som må gjøres for å bruke disse kammene.Man sliper ned grunnsirkelen på kammen dvs motsatt side av løfte høyden på kammen. for og kompansere for ventilklaringen må det nå enten legges shims imellom kammen og ventilen, eller slipe ventilsetet inn i toppen tilsvarende det som grunnsirkelen er tatt av. Teknisk konsulent for 02/classic Stig johansen Så tusen takk til Stig her for detaljer. Blir det samme som jeg måtte gjøre da. Og som tidligere sitert blir løfteren såpass høy i setet som er alt for dårlig fra før i M70 med det resultat at holdet til løfteren sprekker og tilslutt og revner helt. Oljetrykket på løfteren forsvinner og du får ventil klaring. Rekker du stoppe redder du motoren og ellers slår vippa opp låsen på retaineren og sirkuset med ventil på avveie i sylinderene er i gang Jeg har ferdige skims på 1.8mm viss noen vil prøve. Er gratis ved henting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå